Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 11:05Om man kan låta bli att trampa nerför backarna så kan man sätta sig med ena skinkan och en bit av låret på sadeln. Då slipper man trycket på det vanliga stället och cirkulationen ökar.
När man ändå sitter så kan man slå två flugor i en smäll och tänja va
Om man kan låta bli att trampa nerför backarna så kan man sätta sig med ena skinkan och en bit av låret på sadeln. Då slipper man trycket på det vanliga stället och cirkulationen ökar.
När man ändå sitter så kan man slå två flugor i en smäll och tänja va
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 11:08Fast det kanske är 17 % jobbigare att cykla när man har ont, så det kan vara bra att variera sittställningen (fast det blir ju inte sitt- när man står). Men såklart, sitt ner så mycket som känns bra.
Fast det kanske är 17 % jobbigare att cykla när man har ont, så det kan vara bra att variera sittställningen (fast det blir ju inte sitt- när man står). Men såklart, sitt ner så mycket som känns bra.
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 11:13Åberg, exakt så gör jag när jag får känning till kramp, i nedförsbackar hänger jag ut lite på ena sidan och stretchar vaderna.
Har man inte kramp kan man även resa sig upp lite och ha sadeln nästan mellan knäna i nedförsbackarna, man kan fortfarande försö
Åberg, exakt så gör jag när jag får känning till kramp, i nedförsbackar hänger jag ut lite på ena sidan och stretchar vaderna.
Har man inte kramp kan man även resa sig upp lite och ha sadeln nästan mellan knäna i nedförsbackarna, man kan fortfarande försö
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 11:57Det jag har märkt många gånger är ett problem många har som inte är så vana vid klungcykling det är att cykeln åker bakåt (relativt jag vet) en bit när man ställer sig upp. Något som stökar till det för dom andra bakomvarande cyklisterna och faktisk kan o
Det jag har märkt många gånger är ett problem många har som inte är så vana vid klungcykling det är att cykeln åker bakåt (relativt jag vet) en bit när man ställer sig upp. Något som stökar till det för dom andra bakomvarande cyklisterna och faktisk kan o
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 12:08Stefan, det har jag läst om. Jag håller på och tränar på det när jag reser mig upp, att sakta resa sig upp så man inte skjuter bak cykeln 30-50cm och om det legat någon bakom kört den i hans framdäck.
Stefan, det har jag läst om. Jag håller på och tränar på det när jag reser mig upp, att sakta resa sig upp så man inte skjuter bak cykeln 30-50cm och om det legat någon bakom kört den i hans framdäck.
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 12:16Rakt upp i sadeln...rasade i en klunga en gång pga detta... 4 cyklister i backen varav en tii sjukhus!
Rakt upp i sadeln...rasade i en klunga en gång pga detta... 4 cyklister i backen varav en tii sjukhus!
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 12:43Ja, antingen reser man sig upp sakta så att bakomvarande har en chans att reagera och kanske lägga sig med lite marginal eller så väntar man helt enkelt tills man hamnar längst bak i klungar.
Ja, antingen reser man sig upp sakta så att bakomvarande har en chans att reagera och kanske lägga sig med lite marginal eller så väntar man helt enkelt tills man hamnar längst bak i klungar.
Quote from Rasmus Olsson on 14 April 2009, 12:50menar ni at ni lyckas skjuta bak cykeln en halvmeter när ni ställer er upp? Det räcker att ligga på rulle en halvt hjullängd.
menar ni at ni lyckas skjuta bak cykeln en halvmeter när ni ställer er upp? Det räcker att ligga på rulle en halvt hjullängd.
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 14:52Skjuta bak den en halvmeter kanske var lite att ta i. Och jag misstänker att de flesta inte ligger lika tätt som de gör i touren eller liknande.
Så det räcker med ett halvt hjuls avstånd emellan för att man ska slippa fartvinden?
Skjuta bak den en halvmeter kanske var lite att ta i. Och jag misstänker att de flesta inte ligger lika tätt som de gör i touren eller liknande.
Så det räcker med ett halvt hjuls avstånd emellan för att man ska slippa fartvinden?
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 14:55Tryck till! och res er sedan så åker inte cykeln bak.
Tryck till! och res er sedan så åker inte cykeln bak.