Quote from Guest on 13 April 2009, 21:22Har tidigare löst haft problem med skav efter ungefär 2 mil.
Bytte sadel och sen var det borta. Sadeln känns kanon, men när jag kört ungefär 4 timmar så börjar jag få ett nytt problem. Jag får ont mellan pungen och rektum - det är så pass mycket att jag
Har tidigare löst haft problem med skav efter ungefär 2 mil.
Bytte sadel och sen var det borta. Sadeln känns kanon, men när jag kört ungefär 4 timmar så börjar jag få ett nytt problem. Jag får ont mellan pungen och rektum - det är så pass mycket att jag
Quote from Funbeat user on 13 April 2009, 21:32Jag tror på att det gäller att härda bakdelen.
Jag tror på att det gäller att härda bakdelen.
Quote from Funbeat user on 13 April 2009, 21:46Kan man inte fixa det på samma sätt som med skorna, fast gänga in ett par rediga titanbultar i häcken som man sedan fixerar i cykeln?
(jag skulle nog inte sett den där videon om body-hacking...)
Kan man inte fixa det på samma sätt som med skorna, fast gänga in ett par rediga titanbultar i häcken som man sedan fixerar i cykeln?
(jag skulle nog inte sett den där videon om body-hacking...)
Quote from Funbeat user on 13 April 2009, 22:20Jag får domningar!
Alltså tappar känseln... i...ja, ni förstår säkert.
Detta har börjat oroa mig ganska mycket.
Och jag har också en Selle Italia inte urgröpt, men en dyr jävel!
Funkar bra på mountainbike då man flyttar runt, men uppförsbackar på racer.
Jag får domningar!
Alltså tappar känseln... i...ja, ni förstår säkert.
Detta har börjat oroa mig ganska mycket.
Och jag har också en Selle Italia inte urgröpt, men en dyr jävel!
Funkar bra på mountainbike då man flyttar runt, men uppförsbackar på racer.
Quote from Bertil Nolheim on 13 April 2009, 22:36Det är inte fel att stå upp ibland.
Jag har märkt att jag lätt blir domnad om sadel spetsen är för hög (sadeln lutar bakåt).
Min lutar därför en liten aning framåt eller snarare så är främre delen plan.
Jag har en Fizik Arione som passar mig utmärkt fast
Det är inte fel att stå upp ibland.
Jag har märkt att jag lätt blir domnad om sadel spetsen är för hög (sadeln lutar bakåt).
Min lutar därför en liten aning framåt eller snarare så är främre delen plan.
Jag har en Fizik Arione som passar mig utmärkt fast
Quote from Funbeat user on 13 April 2009, 22:36Dels måste man härda sig, sedan hjälper det att ta backarna ståendes på lätta växlar en gång per mil eller varannan mil, då få man ofta igång blodet igen. Blir bättre med tiden, förutsatt att man har rätt sadel för sin rumpa. Det är ju rätt olika, bara fö
Dels måste man härda sig, sedan hjälper det att ta backarna ståendes på lätta växlar en gång per mil eller varannan mil, då få man ofta igång blodet igen. Blir bättre med tiden, förutsatt att man har rätt sadel för sin rumpa. Det är ju rätt olika, bara fö
Quote from Rasmus Olsson on 14 April 2009, 09:02Kolla på Tour de France hur cyklisterna ibland ställer sig upp och småspurtar.
Kolla på Tour de France hur cyklisterna ibland ställer sig upp och småspurtar.
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 09:29Ont i rumpan är nog dessvärre en del av priset att njuta i vindbruset ackompanjerad av fågelkvitter längs vindlande vägar. Och visst finns det anledning att fundera över sadelval (finns en hel del måttande som många cykelhandlare bistår med avseende sadla
Ont i rumpan är nog dessvärre en del av priset att njuta i vindbruset ackompanjerad av fågelkvitter längs vindlande vägar. Och visst finns det anledning att fundera över sadelval (finns en hel del måttande som många cykelhandlare bistår med avseende sadla
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 09:314 h är rikigt lång tid. Jag tycer att klarat man 2 h så är det OK. Sen får man börja med de övningar som beskrivs ovan.
4 h är rikigt lång tid. Jag tycer att klarat man 2 h så är det OK. Sen får man börja med de övningar som beskrivs ovan.
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 10:07OT, men det går åt 17% mer energi om man står upp. (sitt ner och kör ifrån kompisarna..)
OT, men det går åt 17% mer energi om man står upp. (sitt ner och kör ifrån kompisarna..)