Quote from Guest on 22 May 2013, 23:25Planerar en 3-dagarstur i Jämtland aug/sep. Dagsetapper runt 30km. Är det någon som gjort det och hittat en bra och vacker runda? Rundtur eller A-B. Boende med max-komfort på fjälllstation. Visakort, regnjacka och Clifbars i packningen. Vatten i bäcken. M
Planerar en 3-dagarstur i Jämtland aug/sep. Dagsetapper runt 30km. Är det någon som gjort det och hittat en bra och vacker runda? Rundtur eller A-B. Boende med max-komfort på fjälllstation. Visakort, regnjacka och Clifbars i packningen. Vatten i bäcken. M
Quote from Funbeat user on 22 May 2013, 23:35Hej! Jag jobbar på storulvån och kanske kan ge lite tips.
Start på Storulvån, till Gåsenstugorna (20 km), Gåsen till Helags (19 km om jag minns rätt, ev kan du ju fortsätta därifrån till Sylarna om du inte nöjer dig. Sedan från Sylarna till Blåhammaren (
Hej! Jag jobbar på storulvån och kanske kan ge lite tips.
Start på Storulvån, till Gåsenstugorna (20 km), Gåsen till Helags (19 km om jag minns rätt, ev kan du ju fortsätta därifrån till Sylarna om du inte nöjer dig. Sedan från Sylarna till Blåhammaren (
Quote from Elias Engqvist on 23 May 2013, 08:46Nja, Ljungdalen-Helags är snarare 17km om man räknar från byn. Sen kan man köra bil upp till Kläppen och parkera (mot en avgift numera) då blir det 12km! (Eller köra upp till Torkilsstötens lift och börja med en slalombacke 🙂 Ungefär lika långt som från
Nja, Ljungdalen-Helags är snarare 17km om man räknar från byn. Sen kan man köra bil upp till Kläppen och parkera (mot en avgift numera) då blir det 12km! (Eller köra upp till Torkilsstötens lift och börja med en slalombacke 🙂 Ungefär lika långt som från
Quote from Funbeat user on 24 May 2013, 21:13Det är ett underbart område där du kan improvisera efter vad du har lust med när du kommer fram. Det finns ju mat i alla stugor, även om du måste värma den själv.
I somras tog jag nattåget till Enafors och sprang därifrån längs vandringsleden vid Getrygg
Det är ett underbart område där du kan improvisera efter vad du har lust med när du kommer fram. Det finns ju mat i alla stugor, även om du måste värma den själv.
I somras tog jag nattåget till Enafors och sprang därifrån längs vandringsleden vid Getrygg
Quote from Funbeat user on 25 May 2013, 22:57Vi i Stockholm Långdistansklubb har sprungit i Jämtlandsfjällen vid två tillfällen. Konceptet var: lätt ryggsäck och köpa kost och logi i stugorna, ca 30 km löpning per dag, 3 dagars löpning.
Så vi har gjort det du tänker göra.
Börja var du vill! Det fu
Vi i Stockholm Långdistansklubb har sprungit i Jämtlandsfjällen vid två tillfällen. Konceptet var: lätt ryggsäck och köpa kost och logi i stugorna, ca 30 km löpning per dag, 3 dagars löpning.
Så vi har gjort det du tänker göra.
Börja var du vill! Det fu
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 22:47En del bra tips! Lutar åt att starta i Höglekardalen och sen till Lunndörren, Gåsen och avslutning i Storulvån via Sylarna alt en fjärde dag och i så fall till Storerikvollen och avslut ii Storulvån. Ska bara träna lite benböj först!
En del bra tips! Lutar åt att starta i Höglekardalen och sen till Lunndörren, Gåsen och avslutning i Storulvån via Sylarna alt en fjärde dag och i så fall till Storerikvollen och avslut ii Storulvån. Ska bara träna lite benböj först!
Quote from Funbeat user on 27 May 2013, 08:54Har förstått det som att det är kontanter som gäller i fjällen i år. Något med säkerhet vid kortbetalning om jag inte minns fel. Kolla på STF:s hemsida: http://www.svenskaturistforeningen.se/
Där finns också information om alla stugorna i Jämtland, komfor
Har förstått det som att det är kontanter som gäller i fjällen i år. Något med säkerhet vid kortbetalning om jag inte minns fel. Kolla på STF:s hemsida: http://www.svenskaturistforeningen.se/
Där finns också information om alla stugorna i Jämtland, komfor
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 08:32Åhå! Har de dusch vid Gåsen nu? Luxury! Jag minns när det var bada i bäcken som gällde, det där verkar ju fantastiskt mycket bekvämare... 😉
Åhå! Har de dusch vid Gåsen nu? Luxury! Jag minns när det var bada i bäcken som gällde, det där verkar ju fantastiskt mycket bekvämare... 😉