Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 10:41Då har du för liten klocka.
Då har du för liten klocka.
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 10:43BILD:www.sportserve.co.uk/pics/foghorn.gif
BILD:www.sportserve.co.uk/pics/foghorn.gif
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 10:44Nänä, en stooor "pekingklocka", folk hoppar högt när jag plingar med den. Låter som om någon ringer på dörren ungefär ...
Nänä, en stooor "pekingklocka", folk hoppar högt när jag plingar med den. Låter som om någon ringer på dörren ungefär ...
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 10:54Tycker inte ringklocka hörs tillräckligt långt. Jag vill varna folk i god tid de gånger jag kör på cykelbana då det oftast skiljer mycket i hastighet. Blåser det lite så har man vindbrus i öronen. En busvissling på hög frekvens funkar
Tycker inte ringklocka hörs tillräckligt långt. Jag vill varna folk i god tid de gånger jag kör på cykelbana då det oftast skiljer mycket i hastighet. Blåser det lite så har man vindbrus i öronen. En busvissling på hög frekvens funkar
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 11:24frekvensen kanske inte är så hög det är sant, men resonans-"lådan", den är ca decimetern i diameter, så den hörs en bit.
Sitter på min "citybike"
frekvensen kanske inte är så hög det är sant, men resonans-"lådan", den är ca decimetern i diameter, så den hörs en bit.
Sitter på min "citybike"
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 11:40En busvissling kanske hörs bättre, men är mycket mindre specifik, dvs stör alla i närheten. En cykelklocka skonar alla de medmänniksor som inte befinner sig på cykelbanan (vilket är ganska många i t ex Sthlms innerstad ...).
Dessutom kan jag inte busvis
En busvissling kanske hörs bättre, men är mycket mindre specifik, dvs stör alla i närheten. En cykelklocka skonar alla de medmänniksor som inte befinner sig på cykelbanan (vilket är ganska många i t ex Sthlms innerstad ...).
Dessutom kan jag inte busvis
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 19:01hHHööööp! funkar i alla lägen.
hHHööööp! funkar i alla lägen.