Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu är det så att jag i ett svagt ögonblick gått med på att springa AXA fjällhalvmaran och är fram till nu nästan helt asfaltslöpare. Så det är dags att börja träna. Jag är även en person som tycker om att planera och veta vart jag är på väg så att bara ka

Ser fram emot intressanta svar på den här frågan. Tyvärr har jag själv inte så mycket tips. Det mest uppenbara är ju Hemlingby, de längsta spåren där är rätt mycket terräng. Sen kan man ju komma på Gästrikeleden där också. Vid Sätravallen och bakom I-14 f

Skidstavallen skulle jag förlägga grundträningen i. Ligger åt Strömsbrohållet. Bättre kupering än Hemlingby. Några pass i Kungsberget skadar inte heller för att träna benstyrka. Du kan ta Upptåget från Gävle till Älvkarleby och springa Upplandsleden/Gästr

Jag vill gärna tittulera mig expert på det området, fast det är väl att ta i =)

Men jag, de mest uppenbara är ju hemlingby, ska du springa axa rekomenderar jag 15km spåret, det enda som faktiskt går att jämföra med underlaget då¨den innehåller många strä

Ett tips är Hälsingetrailen som går 11 juli, väldigt fin och utmanande med trevligt stämning och flera sträckningar - 7, 13 och 18,5 km att välja mellan!

Hälsingetrailen 2013

Instämmer med förslagen om Skidstavallen (med favoriten 5.5 km-spåret) och Hemlingbys 15 km. Spåret längs åsen bakom Åbyvallen i Valbo är också värt att nämna.

Ett fint längre pass på varierande skogsunderlag är att från Hemlingby springa 5:an tills den

Får väl tacka för alla tips såhär på slutet av sommaren, det som hann bli av var Gästrikeleden från Medskogssjön-Rönnåsen med avvikare "runt" Rönnåsen, sammanlagt 30 km och på fredag är planen att hoppa på tåget till Älvkarleby och springa springa Uppland

Kul att höra =) Tåget ill älvkarleby låter som en grymt rolig idé.
hmm, AXA på 3:14 skulle ju innebära banrekord... fast du kanske menar halvmaran?

Ja absolut, tyckte jag skrev det men tydligen inte! Kanske var önsketänkande? 🙂 Ändrat nu iaf!