Quote from Guest on 15 April 2013, 07:16Hej! Är egentligen löpare och där kan jag springa på nästan hur länge som hellst utan att kondisen tryter men simningen (crawl) får jag bara inte till. Är nu inne på min andra nybörjarkurs och börjar inse att jag måste testa ett nytt upplägg. Jag fixar 25
Hej! Är egentligen löpare och där kan jag springa på nästan hur länge som hellst utan att kondisen tryter men simningen (crawl) får jag bara inte till. Är nu inne på min andra nybörjarkurs och börjar inse att jag måste testa ett nytt upplägg. Jag fixar 25
Quote from Funbeat user on 15 April 2013, 07:26Om du är inne på din andra nybörjarkurs undrar jag vad du fått för tips av ledaren/tränaren?
Om du är inne på din andra nybörjarkurs undrar jag vad du fått för tips av ledaren/tränaren?
Quote from Funbeat user on 15 April 2013, 08:31utan att ta hänsyn till att du är en nybörjare och jag vet inte hur bra/dålig din teknik är skulle du kunna testa detta
8x25 med 30s vila. när du kan klara alla 8 med bara 30s vila och behålla din teknik ta bort 5s från din vila. försätter så att plock
utan att ta hänsyn till att du är en nybörjare och jag vet inte hur bra/dålig din teknik är skulle du kunna testa detta
8x25 med 30s vila. när du kan klara alla 8 med bara 30s vila och behålla din teknik ta bort 5s från din vila. försätter så att plock
Quote from Funbeat user on 15 April 2013, 09:04Det tar TID att lära sig simma frisim eftersom det handlar om både teknik - en rörelse som inte är direkt intuitiv och som måste nötas in - och att bygga upp styrka och ork i de muskler som ska utföra rörelsen.
Som tidigare nämnts - ta det lugnt och foku
Det tar TID att lära sig simma frisim eftersom det handlar om både teknik - en rörelse som inte är direkt intuitiv och som måste nötas in - och att bygga upp styrka och ork i de muskler som ska utföra rörelsen.
Som tidigare nämnts - ta det lugnt och foku
Quote from Funbeat user on 15 April 2013, 14:47Har man dåligt teknik, och inte försöker förbättra den, blir man väldigt duktig på sin dåliga teknik.
Man blir inte bättre enbart genom simma långt och länge. (Vilket fungerar med cykling och löpning).
Någon måste visa hur man ska göra. Det finns bra d
Har man dåligt teknik, och inte försöker förbättra den, blir man väldigt duktig på sin dåliga teknik.
Man blir inte bättre enbart genom simma långt och länge. (Vilket fungerar med cykling och löpning).
Någon måste visa hur man ska göra. Det finns bra d
Quote from Funbeat user on 15 April 2013, 16:08Martha, det där är definitivt inte en konditionsfråga. Det har garanterat med teknik att göra. Andningen är säkert ett problem, men det finns troligen andra saker som gör att du bara flyttar runt vattnet i stället för att komma effektivt framåt.
Har du
Martha, det där är definitivt inte en konditionsfråga. Det har garanterat med teknik att göra. Andningen är säkert ett problem, men det finns troligen andra saker som gör att du bara flyttar runt vattnet i stället för att komma effektivt framåt.
Har du
Quote from Funbeat user on 16 April 2013, 11:21Martha: Jag tror att du simmar för snabbt, sparkar för mycket med benen och inte fixar andningen. Följ med oss till träningsbassängen nån torsdag kl 20, det är då LSF och LASS kursdeltagare slipar lite extra på tekniken utan lärare. Inga problem att få ti
Martha: Jag tror att du simmar för snabbt, sparkar för mycket med benen och inte fixar andningen. Följ med oss till träningsbassängen nån torsdag kl 20, det är då LSF och LASS kursdeltagare slipar lite extra på tekniken utan lärare. Inga problem att få ti
Quote from Funbeat user on 17 April 2013, 09:28Stort TACK för alla svar! Min nuvarande lärare (den vi hade förra terminen kunde säkert simma själv men var inget vidare att lära ut, det gör nog också att en del av problemet sitter i huvudet på mig- jag känner mig "obildbar" när det kommer till simning)
Stort TACK för alla svar! Min nuvarande lärare (den vi hade förra terminen kunde säkert simma själv men var inget vidare att lära ut, det gör nog också att en del av problemet sitter i huvudet på mig- jag känner mig "obildbar" när det kommer till simning)
Quote from Funbeat user on 17 April 2013, 09:31Markku, har du några länkar till var jag får tag på DVD-filmerna?
Markku, har du några länkar till var jag får tag på DVD-filmerna?
Quote from Funbeat user on 18 April 2013, 13:26http://www.totalimmersion.net/store/dvds
...framför allt den nedanstående länken...
http://www.totalimmersion.net/store/dvds/total-immersion-self-coached-workshop-perpetual-motion-freestyle-in-10-lessons.html
http://www.totalimmersion.net/store/dvds
...framför allt den nedanstående länken...