Quote from Funbeat user on 18 April 2013, 22:58Känner igen ditt problem. Testa en övning som heter Catch up - den hjälpte mig att lugna ner tempot och få bättre balans. Har förbättrat min uthållighet mha av denna övning.
http://www.youtube.com/watch?v=L2ZUMX0qQns
Känner igen ditt problem. Testa en övning som heter Catch up - den hjälpte mig att lugna ner tempot och få bättre balans. Har förbättrat min uthållighet mha av denna övning.
Quote from Ulrika Ekelund on 19 April 2013, 12:31Hur funkar TI för oss som har sämre flytkraft? Jag har väldigt dålig flytkraft. Sämst i benen.
Hur funkar TI för oss som har sämre flytkraft? Jag har väldigt dålig flytkraft. Sämst i benen.
Quote from Funbeat user on 19 April 2013, 12:45Det handlar inte om flytkraft i benen utan det handlar om balans som medför att du utnyttjar din flytkraft på bästa sätt. Det krävs övning för att hitta denna balans i kroppen vid simning.
Det handlar inte om flytkraft i benen utan det handlar om balans som medför att du utnyttjar din flytkraft på bästa sätt. Det krävs övning för att hitta denna balans i kroppen vid simning.
Quote from Funbeat user on 20 April 2013, 23:26Ola, det där om dålig flytkraft bör du glömma. Du kan lära dig, bara du vill.
Ola, det där om dålig flytkraft bör du glömma. Du kan lära dig, bara du vill.
Quote from Ulrika Ekelund on 22 April 2013, 09:17Lennart, det du säger låter ju hoppfullt men du har inte sett mig flyta och kan därför inte uttala dig så kategoriskt som du gör.
Jag har, vilket är konstaterat av både erfarna mastersimmare och välrenommerade simtränare, sämre flytkraft i benen än de fl
Lennart, det du säger låter ju hoppfullt men du har inte sett mig flyta och kan därför inte uttala dig så kategoriskt som du gör.
Jag har, vilket är konstaterat av både erfarna mastersimmare och välrenommerade simtränare, sämre flytkraft i benen än de fl
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 12:10https://www.youtube.com/watch?v=oW5nE5FBPsQ
Ja, jag vet att han ser oseriös ut, men kolla på hela filmen innan du dömer 🙂
Ja, jag vet att han ser oseriös ut, men kolla på hela filmen innan du dömer 🙂
Quote from Ulrika Ekelund on 22 April 2013, 12:45Tack Marcus. Såg mycket intressant ut (förutom huvudbonaderna).
Tack Marcus. Såg mycket intressant ut (förutom huvudbonaderna).
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 17:09Jag tycker också att denna filmsnutt är bra. Förklarar rätt tydligt.
Dock så försökte jag mig på övningen som visas 5.30 in i filmen, med katastrofalt resultat.
Vad säger ni andra?
Är det någon av er som "lärt" sig göra så? Dvs. inte kunnat, och sedan l
Jag tycker också att denna filmsnutt är bra. Förklarar rätt tydligt.
Dock så försökte jag mig på övningen som visas 5.30 in i filmen, med katastrofalt resultat.
Vad säger ni andra?
Är det någon av er som "lärt" sig göra så? Dvs. inte kunnat, och sedan l
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 17:30Har lärt mig principen men jag får inte riktigt lika snyggt resultat. Vi gör övningen ibland på träningen och ju längre mellan gångerna så blir resultatet sämre. Omvänt, oftare blir det bättre. Kan alltså läras. Otroligt effektiv coreträning. Omvänt, bra
Har lärt mig principen men jag får inte riktigt lika snyggt resultat. Vi gör övningen ibland på träningen och ju längre mellan gångerna så blir resultatet sämre. Omvänt, oftare blir det bättre. Kan alltså läras. Otroligt effektiv coreträning. Omvänt, bra
Quote from Funbeat user on 30 April 2013, 07:40Ola, omöjligt för mig att veta utan att se hur du beter dig i vattnet. Men det går att träna upp ett bra vattenläge. Dina ben är inte tyngre än andras. Det har inte med det att göra.
Ola, omöjligt för mig att veta utan att se hur du beter dig i vattnet. Men det går att träna upp ett bra vattenläge. Dina ben är inte tyngre än andras. Det har inte med det att göra.