Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,
Köpte mig en Trek 7.4 Disc för några veckor sedan.
Har cyklat mest korta pass, dvs ca 10 km då och då, men igår så drog jag iväg för att cykla ca: 24km och med tanke på att jag väger 130kg och är rätt otränad så är det rätt långt...

Men, det gick m

1. Ät mer proteiner och sallad och mindre pasta, ris, potatis och bröd.
2. Träna styrketräning, långa promenader
3. Ska du cykla så cykla lugnt och länge och ta bara med dig vatten.

Själv körde jag Itrims program och gick ner 18 kg på 12 veckor.

Lycka t

Havregrynsgröt kommer åtminstone jag långt på, fortsätt med det.

Se till att dricka vatten, lite och ofta (inte sportdryck det är för visso både "gott" och kan ge en viss "kick" men stjälper nog mer än hjälper om du vill gå ner i vikt). Är själv lite dål

Håll nere tempot lite o vänj dig vid bara vatten.

Tänk på att det tar lite tid för kroppen att anpassa sig till cykelträningen.
Ha tålamod och kör inte för långa rundor i början.

Jag började cykla mitten av Maj, mitt mål är i första hand att bli av med kaggen, i andra hand att utveckla kondis och som cyklist.
Har snappat upp lite här och där. Det jag tyckte var svårt var att hitta ett "lagom" tempo, antingen kändes det inget eller

Man kan ta några munnar med nån sötad dricka om man känner att man är på väg in i väggen. Det piggar upp dig mentalt utan att tillföra särskilt många kalorier. Men undvik större mängder om du vill gå ner i vikt. En liten Festis-tetra eller nån dl egenblan

Roligt att du kommit igång med cyklingen! Tror faktiskt inte att du väggade, det ska nog mer till för att energin ska ta slut. Troligtvis blev du helt enkelt trött. Upp till 2 timmar bör du kunna köar på bara vatten.

Kul att du börjat cykla. Lycka till med viktminskningen.

För kort distans för att ha hunnit gjort av med alla kolhydrater i kroppen - om du inte går på LCHF-diet ( men det gör du troligtvis inte, eftersom du käkade gröt före (gröt är toppen innan träning). Kör du med LCHF, överväg att sluta med det och orka tr

12