Quote from Guest on 7 May 2009, 14:38Ska simma vansbro halvsim. Är det ngn som har någe bra tips vart man köper våtdräkt? Såg att man kunde beställa på nätet.
Bra o dåliga erfarenheter vid köp??
Ska simma vansbro halvsim. Är det ngn som har någe bra tips vart man köper våtdräkt? Såg att man kunde beställa på nätet.
Bra o dåliga erfarenheter vid köp??
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 14:48Köpte precis herr-modellen av http://www.wiggle.co.uk/p/swim/9/Orca_S2_Womens_Wetsuit/5360041585/
Beställde 30/4, fick paketet i 5/5 (med standard-frakt). Hade såpass tur att jag passade bra in i storleksguiden (även om jag inte test-simmat ännu).
Köpte precis herr-modellen av http://www.wiggle.co.uk/p/swim/9/Orca_S2_Womens_Wetsuit/5360041585/
Beställde 30/4, fick paketet i 5/5 (med standard-frakt). Hade såpass tur att jag passade bra in i storleksguiden (även om jag inte test-simmat ännu).
Quote from Camilla Höög on 7 May 2009, 22:57Orca S2 är populära på Vansbro. Jag har en också och det var inte några problem med leveransen från Wiggle. Snabbt och rätt.
Orca S2 är populära på Vansbro. Jag har en också och det var inte några problem med leveransen från Wiggle. Snabbt och rätt.
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 18:38Kör oxå men en Orca S2, inhandlade den i samband med Mazda stockholm triathlon.
Ett tips är att provsimma med den i öppet vatten, mkt innan. Det är stor skillnad att simma med dräkt än utan. Hoppas du slår till och börjar öva inom kort.
Var försikt vid
Kör oxå men en Orca S2, inhandlade den i samband med Mazda stockholm triathlon.
Ett tips är att provsimma med den i öppet vatten, mkt innan. Det är stor skillnad att simma med dräkt än utan. Hoppas du slår till och börjar öva inom kort.
Var försikt vid
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 15:59Tack för alla tips:-)
Får se vilken det blir.
Tack för alla tips:-)
Får se vilken det blir.
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 21:31Jag köpte min på Claes Olsson för 300 kr. Fungerade alldeles utmärkt att simma Vansbro i.
Jag köpte min på Claes Olsson för 300 kr. Fungerade alldeles utmärkt att simma Vansbro i.
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 00:32Jag hade jättetur förra året när en bekant skulle till New York och undrade om jag ville ha något därifrån (det är var på den tiden dollarn var typ 6 kr). "En våtdräkt!" svara jag halvt på skämt, men han fixade den åt mig! Jag hade funderat på att beställ
Jag hade jättetur förra året när en bekant skulle till New York och undrade om jag ville ha något därifrån (det är var på den tiden dollarn var typ 6 kr). "En våtdräkt!" svara jag halvt på skämt, men han fixade den åt mig! Jag hade funderat på att beställ
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 00:49Frakten skulle väl knappast bli dyr om man jämför med att själva våtdräkten ifråga kostar ~$525. Men du kanske menade eventuell strafftull osv som de protektionistiska gränskramarna lägger på? 🙂
Frakten skulle väl knappast bli dyr om man jämför med att själva våtdräkten ifråga kostar ~$525. Men du kanske menade eventuell strafftull osv som de protektionistiska gränskramarna lägger på? 🙂
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 19:17jag få paket från USA ofta, och jag kan säga att frakt från ett bolag i USA till sverige är dyrt. en våtdräkt skulle kosta minst $70 att skicka. sedan skickare nästan aldrig stor bolag via posten, det skulle skickas via UPS eller liknad och då kan det
jag få paket från USA ofta, och jag kan säga att frakt från ett bolag i USA till sverige är dyrt. en våtdräkt skulle kosta minst $70 att skicka. sedan skickare nästan aldrig stor bolag via posten, det skulle skickas via UPS eller liknad och då kan det
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 23:47$70-$100 extra i frakt för något som kostar $500 tycker inte jag känns speciellt mycket.
Beställer man däremot ett par skor för, säg $70, får man ju betala lika mkt frakt. Redan där betalar man ju dubbelt isf.
Men, det här hör ju inte riktigt till trådä
$70-$100 extra i frakt för något som kostar $500 tycker inte jag känns speciellt mycket.
Beställer man däremot ett par skor för, säg $70, får man ju betala lika mkt frakt. Redan där betalar man ju dubbelt isf.
Men, det här hör ju inte riktigt till trådä