Quote from antti5303@gmail.com on 1 July 2008, 08:15Jag har också fått andningspanik, men hålla andan tror jag inte hade fungerat. Mitt problem är att jag lätt dras med i ett alldeles för högt tempo i början och får syreskuld, då är det inte läge att hålla andan. I en bassäng är det det ju max 20-30m till
Jag har också fått andningspanik, men hålla andan tror jag inte hade fungerat. Mitt problem är att jag lätt dras med i ett alldeles för högt tempo i början och får syreskuld, då är det inte läge att hålla andan. I en bassäng är det det ju max 20-30m till
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 11:46Ah, skönt att jag inte är ensam. Det är bra att höra, för om ingen kände igen problemet hade det kanske varit lättare att ge upp och börja virka i stället. 😉
Jag hade lite tur nu.
Dagen efter jag postade den här tråden så fick jag en bok jag beställt
Ah, skönt att jag inte är ensam. Det är bra att höra, för om ingen kände igen problemet hade det kanske varit lättare att ge upp och börja virka i stället. 😉
Jag hade lite tur nu.
Dagen efter jag postade den här tråden så fick jag en bok jag beställt
Quote from Elias Engqvist on 2 July 2008, 14:46Jag tror på punkt 1. Om o om igen!
Jag tror på punkt 1. Om o om igen!
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 16:23Min gårdagssimning blev en sådan träning, alldeles för höga vågor som hade tagit med sig tång, vass och annat. Ejdrar med ungar (dock inga svanar) gjorde att man inte kände sig ensam. En gammal krampande vad blev pricken över i:t.
Min gårdagssimning blev en sådan träning, alldeles för höga vågor som hade tagit med sig tång, vass och annat. Ejdrar med ungar (dock inga svanar) gjorde att man inte kände sig ensam. En gammal krampande vad blev pricken över i:t.
Quote from Funbeat user on 16 July 2008, 14:42har tävlat i triathlon i sedan 1998 och har stunder då jag får strul med andningen. detta kan ske vid väldigt kallt vatten eller allt för trång & ruffig simning med medtävlande.
jag brukar försöka sänka farten en aning & fokucera på teknik. huvudet får n
har tävlat i triathlon i sedan 1998 och har stunder då jag får strul med andningen. detta kan ske vid väldigt kallt vatten eller allt för trång & ruffig simning med medtävlande.
jag brukar försöka sänka farten en aning & fokucera på teknik. huvudet får n
Quote from Funbeat user on 20 July 2008, 12:49Jag trodde jag kommit över någon slags tröskel när jag simmade på Vansbrohalvan, men jag var på Hosjö triathlon i onsdags och samma fenomen hände igen. Jag tog det lugnt och försökte ta en paus i vattnet, men ingenting hjälpte och jag fick linka upp ur va
Jag trodde jag kommit över någon slags tröskel när jag simmade på Vansbrohalvan, men jag var på Hosjö triathlon i onsdags och samma fenomen hände igen. Jag tog det lugnt och försökte ta en paus i vattnet, men ingenting hjälpte och jag fick linka upp ur va
Quote from Mikaela Hedberg Andersson on 21 July 2008, 09:16Katarina, har du problem även när du inte tävlar? Jag har bara detta problem när jag är med på en tävling, aldrig annars. För mig spelar det ingen roll om det är simning i bassäng eller inte, för jag började hyperventilera i Hallsta oxå! 🙁
Funderade på
Katarina, har du problem även när du inte tävlar? Jag har bara detta problem när jag är med på en tävling, aldrig annars. För mig spelar det ingen roll om det är simning i bassäng eller inte, för jag började hyperventilera i Hallsta oxå! 🙁
Funderade på
Quote from Funbeat user on 26 August 2008, 19:48Känner också igen det där på pricken!
Trots många år med sportdykning och uv-rugby som ung och massor med simning o snorkling genom åren, drabbades jag direkt vid mitt första Vansbrosim i våtdräkt (bröstsim). Total panik, som släppte efter några minuter.
Känner också igen det där på pricken!
Trots många år med sportdykning och uv-rugby som ung och massor med simning o snorkling genom åren, drabbades jag direkt vid mitt första Vansbrosim i våtdräkt (bröstsim). Total panik, som släppte efter några minuter.