Quote from Guest on 21 May 2011, 22:38Det finns ju en del olika religioner när det gäller simning och många olika stilar, men jag har inte hört någon enda förespråka att man tittar snett framåt (mer än någon/några meter). Det verkar vara ett mantra att man ska titta rakt ner.
Min fråga är fi
Det finns ju en del olika religioner när det gäller simning och många olika stilar, men jag har inte hört någon enda förespråka att man tittar snett framåt (mer än någon/några meter). Det verkar vara ett mantra att man ska titta rakt ner.
Min fråga är fi
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 22:48Jag själv funderar på samma problem.
Om man håller upp huvudet för högt, riskerar man få dålig balans, dvs. benen sjunker. Det är, vad jag förstår, helt individuellt vad som är bästa läge. Även läget/djupet för främre armen i glidfasen, är individuellt.
Jag själv funderar på samma problem.
Om man håller upp huvudet för högt, riskerar man få dålig balans, dvs. benen sjunker. Det är, vad jag förstår, helt individuellt vad som är bästa läge. Även läget/djupet för främre armen i glidfasen, är individuellt.
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 22:51Jag har fått tips från en van triathlet och dessutom läst det på swimsmooth.com någon gång.
Testa köra längder där du börjar titta verkligen rakt ned, sedan lite framåt och sen mer och mer uppåt och känn efter var det känns bäst. Vi är olika i designen.
Jag har fått tips från en van triathlet och dessutom läst det på swimsmooth.com någon gång.
Testa köra längder där du börjar titta verkligen rakt ned, sedan lite framåt och sen mer och mer uppåt och känn efter var det känns bäst. Vi är olika i designen.
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 09:12Kan alla avgöra vad som är bäst för sig själv? Jag tror att många då väljer att simma som de alltid gjort då det är mer invant. Men har man bra koll på sina kroppsdelar så kan det ju fungera.
Kan alla avgöra vad som är bäst för sig själv? Jag tror att många då väljer att simma som de alltid gjort då det är mer invant. Men har man bra koll på sina kroppsdelar så kan det ju fungera.
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 10:55varför vill du titta framåt?
titta neråt tills du ser den kryss i golvet och sedan titta upp. eller titta 25-45gr framåt så du ser krysset ca 5m förra du simma över den.
själv titta jag kanske bara 5-10gr framåt men jag vet jag ska simma 25m.
kanske m
varför vill du titta framåt?
titta neråt tills du ser den kryss i golvet och sedan titta upp. eller titta 25-45gr framåt så du ser krysset ca 5m förra du simma över den.
själv titta jag kanske bara 5-10gr framåt men jag vet jag ska simma 25m.
kanske m
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 18:49Jag vill titta framåt för att jag upplever att jag får ett bättre driv och att det känns som om jag av någon anlednings har lättare att "slängs fram" armen och göra mig lååång om jag har blicken mer i färdriktningen.
Generellt sett brukar jag också tänka
Jag vill titta framåt för att jag upplever att jag får ett bättre driv och att det känns som om jag av någon anlednings har lättare att "slängs fram" armen och göra mig lååång om jag har blicken mer i färdriktningen.
Generellt sett brukar jag också tänka
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 18:55Vi är byggda olika. Det som fungerar på de genetiskt perfekta simmarna med jättearmar och hur-nu-kroppen-skall-se-ut kanske inte är det bästa för dig och mig.
Gå in på swimsmooth.com och läs lite där. De har en väldigt befriande inställning till simninge
Vi är byggda olika. Det som fungerar på de genetiskt perfekta simmarna med jättearmar och hur-nu-kroppen-skall-se-ut kanske inte är det bästa för dig och mig.
Gå in på swimsmooth.com och läs lite där. De har en väldigt befriande inställning till simninge
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 21:34Jag har alltid lärt mig att man ska ha vattenytan i ögonbrynen, då kollar man automatiskt ganska mkt framåt.. får upp hållningen o bättre vattenläge!
Jag har alltid lärt mig att man ska ha vattenytan i ögonbrynen, då kollar man automatiskt ganska mkt framåt.. får upp hållningen o bättre vattenläge!
Quote from Håkan Öhling on 25 May 2011, 21:57Frida, den gamla skolan lär ut precis som du säger. En nyare skola hävdar att man ska titta rakt ned. Argumentet för detta är att man då får ned huvudet och lite automatiskt får upp benen. Själv tycker jag att det sker på bekostnad av stelare axlar och sä
Frida, den gamla skolan lär ut precis som du säger. En nyare skola hävdar att man ska titta rakt ned. Argumentet för detta är att man då får ned huvudet och lite automatiskt får upp benen. Själv tycker jag att det sker på bekostnad av stelare axlar och sä
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 22:25Precis som Tord säger i ett inlägg ovan, så är vi alla olika.
Att vissa tycker det går med huvudet framåt, nedåt eller något annat, kanske är intressant att höra, men betyder ingenting för en specifik individ.
Tror verkligen vissa att bara för att något
Precis som Tord säger i ett inlägg ovan, så är vi alla olika.
Att vissa tycker det går med huvudet framåt, nedåt eller något annat, kanske är intressant att höra, men betyder ingenting för en specifik individ.
Tror verkligen vissa att bara för att något