Quote from Guest on 3 November 2006, 14:35Hallå alla
Jag är på jakt efter olika satsningar ute i cykelklubbar och liknande i Sverige som syftar till att få fler tjejer att cykla. Det finns en hel del elitsatsningar, men jag är mer på jakt efter motionsinriktade satsningar.
Har din klubb nåt på gå
Hallå alla
Jag är på jakt efter olika satsningar ute i cykelklubbar och liknande i Sverige som syftar till att få fler tjejer att cykla. Det finns en hel del elitsatsningar, men jag är mer på jakt efter motionsinriktade satsningar.
Har din klubb nåt på gå
Quote from mats1976@gmail.com on 3 November 2006, 14:45Hmm, jag kan inte annat än småle. Här i Ö-vik har man svårt att få folk att cykla överhuvudtaget, män i allmänhet och kvinnor i synnerhet. Varje vår anordnas "ut och cykla kampanj" med bra priser för att få folk att cykla några km. Backarna här i trakten
Hmm, jag kan inte annat än småle. Här i Ö-vik har man svårt att få folk att cykla överhuvudtaget, män i allmänhet och kvinnor i synnerhet. Varje vår anordnas "ut och cykla kampanj" med bra priser för att få folk att cykla några km. Backarna här i trakten
Quote from Magnus Ahlstrand on 3 November 2006, 20:55Intressant Christer! 🙂
Förresten - om du undrar:
Jag ska flytta från GBG snart så jag kommer nog inte delta i HCK ändå tyvärr...
Intressant Christer! 🙂
Förresten - om du undrar:
Jag ska flytta från GBG snart så jag kommer nog inte delta i HCK ändå tyvärr...
Quote from Mats Andersson on 3 November 2006, 23:10Ajdå, men då får du förhoppningsvis nytta av min kommande artikel så att du vet vilken klubb eller vilket gäng du kan köra med dit du flyttar 🙂
Ajdå, men då får du förhoppningsvis nytta av min kommande artikel så att du vet vilken klubb eller vilket gäng du kan köra med dit du flyttar 🙂
Quote from Jonas Täng on 5 November 2006, 16:33Vilken sport som helst som kan arrangera barnvakt under tiden man tränar vore toppen! Kan det vara något att tänka på?
Vilken sport som helst som kan arrangera barnvakt under tiden man tränar vore toppen! Kan det vara något att tänka på?
Quote from Emma Sjöberg on 5 November 2006, 16:43Aha.. Det har faktist arragörerna på Lida Loop haft!! Lånat ideen från orienteringen, ingen har hittils nappat 🙂
Kanske för att det är så få tjejer som cyklar?? Få mammor?? *funderar*
Aha.. Det har faktist arragörerna på Lida Loop haft!! Lånat ideen från orienteringen, ingen har hittils nappat 🙂
Kanske för att det är så få tjejer som cyklar?? Få mammor?? *funderar*
Quote from ellen olsson on 5 November 2006, 17:45> Kanske för att det är så få tjejer som cyklar?? Få mammor?? *funderar*
Där har verkligen cyklingen lååååååångt kvar till hur det funkar med orientering. Orientering måste vara den idrott som är överlägset mest "familjeanpassad".
> Kanske för att det är så få tjejer som cyklar?? Få mammor?? *funderar*
Där har verkligen cyklingen lååååååångt kvar till hur det funkar med orientering. Orientering måste vara den idrott som är överlägset mest "familjeanpassad".
Quote from ellen olsson on 5 November 2006, 17:47> Skellefteå är väl igång med två klubbar (Guldkedjan och AIK Cykel) men där vet jag inte hur aktiviteterna för tjejer fungerar.
Det är väl hysat lätt att ta reda på?
Skellefte AIK Cykel skulle behöva litet nya framgångar. Det är väl över tio år sedan de
> Skellefteå är väl igång med två klubbar (Guldkedjan och AIK Cykel) men där vet jag inte hur aktiviteterna för tjejer fungerar.
Det är väl hysat lätt att ta reda på?
Skellefte AIK Cykel skulle behöva litet nya framgångar. Det är väl över tio år sedan de
Quote from Funbeat user on 6 November 2006, 10:43Alla som ordnar barnpassning, barnaktiviteter av ngt slag har ett klart försteg i att rekrytera kvinnor! Håller med Sara. och en bra ungdomsverksamhet är nog ett bra kort också, med en vettig nivå eller hur man ska kalla det, så att folk lockas dit och in
Alla som ordnar barnpassning, barnaktiviteter av ngt slag har ett klart försteg i att rekrytera kvinnor! Håller med Sara. och en bra ungdomsverksamhet är nog ett bra kort också, med en vettig nivå eller hur man ska kalla det, så att folk lockas dit och in
Quote from Emma Sjöberg on 6 November 2006, 11:29Lite intressant det där!
Varför inte erbjuda Mammor (eller.. okejdå.. pappor) tillfälle och cykelträna samtidigt som barnen gör sin träning?!
Det måste ju vara perfekt ju!!
Lite intressant det där!
Varför inte erbjuda Mammor (eller.. okejdå.. pappor) tillfälle och cykelträna samtidigt som barnen gör sin träning?!
Det måste ju vara perfekt ju!!