Quote from Magnus Ahlstrand on 7 November 2006, 00:57Ja förhoppningsvis Christer. Och är jag kvar här till våren så dyker jag nog upp ett tag iaf! =)
Ja förhoppningsvis Christer. Och är jag kvar här till våren så dyker jag nog upp ett tag iaf! =)
Quote from Emma Sjöberg on 7 November 2006, 22:13Med tanke på responsen på mitt sista inlägg så börjar jag fundera på om det kanske inte finns ett behov att få med tjejerna..
Hur funkar det egentligen?
Vill man inte för man är hemma med barnen??
Det är klart att det blir kanske extra bökigt om både m
Med tanke på responsen på mitt sista inlägg så börjar jag fundera på om det kanske inte finns ett behov att få med tjejerna..
Hur funkar det egentligen?
Vill man inte för man är hemma med barnen??
Det är klart att det blir kanske extra bökigt om både m
Quote from Ulf Stider on 8 November 2006, 07:03Silva -
jag tror inte att man vill vara hemma med barnen mer än männen men jag tror att en pappa helt enkelt säger att han går till gymmet medan en mamma frågar om det är ok att hon går till gymmet (generaliserar)Liten skillnad i sak men stor skillnad
Silva -
jag tror inte att man vill vara hemma med barnen mer än männen men jag tror att en pappa helt enkelt säger att han går till gymmet medan en mamma frågar om det är ok att hon går till gymmet (generaliserar)
Liten skillnad i sak men stor skillnad
Quote from Mats Andersson on 8 November 2006, 07:37Håller med till 100%. Jag går och tränare = min fru är hemma. Min fru går och tränar = jag är hemma.
2006...
Håller med till 100%. Jag går och tränare = min fru är hemma. Min fru går och tränar = jag är hemma.
2006...
Quote from Fredrik Närenfors on 8 November 2006, 09:51Då jag var dansinstruktör åt en dansskola här i stan lade jag märke till följande avseende de som anmälde sig tillsammans som ett par. Om mannen var sjuk så stannade kvinnan hemma. Om kvinnan var sjuk så kom mannen.
Vi är helt enkkelt olika till vår läggn
Då jag var dansinstruktör åt en dansskola här i stan lade jag märke till följande avseende de som anmälde sig tillsammans som ett par. Om mannen var sjuk så stannade kvinnan hemma. Om kvinnan var sjuk så kom mannen.
Vi är helt enkkelt olika till vår läggn
Quote from Michael R on 8 November 2006, 10:50Det där med barnpassning på motionslopp är klockrent! Vad jag sett och hört är orienteringsarrangörer kungar på att arrangera. Ofta finns barnpassning och en massa aktiviter för medföljande icke tävlande. Min familj åker sällan med på tävlingar eftersom d
Det där med barnpassning på motionslopp är klockrent! Vad jag sett och hört är orienteringsarrangörer kungar på att arrangera. Ofta finns barnpassning och en massa aktiviter för medföljande icke tävlande. Min familj åker sällan med på tävlingar eftersom d
Quote from Ulf Stider on 8 November 2006, 12:39Även om vi inte är jamnställda i dag har det hänt oerhört mycket sedan jag var liten på 60-talet. Då blev en man till åtlöje om han drog barnvagn eller städade. För att inte tala om en man i förkläde!
60-talet låter långt bort men evolutionärt är det en m
Även om vi inte är jamnställda i dag har det hänt oerhört mycket sedan jag var liten på 60-talet. Då blev en man till åtlöje om han drog barnvagn eller städade. För att inte tala om en man i förkläde!
60-talet låter långt bort men evolutionärt är det en m
Quote from Emma Sjöberg on 8 November 2006, 21:47Aah... va kul att det var fler som klev in i diskussionen!
Lida Loop arrangörenrna har sina rötter i orienteringen! De hade något extra arrangemang med duktiga MTB cyklister på en liten bana mitt i start/målfållan, för att ge publiken något litet extra
Aah... va kul att det var fler som klev in i diskussionen!
Lida Loop arrangörenrna har sina rötter i orienteringen! De hade något extra arrangemang med duktiga MTB cyklister på en liten bana mitt i start/målfållan, för att ge publiken något litet extra
Quote from Magnus Ahlstrand on 9 November 2006, 08:47Jag tycker det är underligt att man vill tvinga mödrar vara hemma kortare även om de inte vill och tvinga män vara hemma längre även om de inte vill. Varför är individerna inte lika viktiga som könen????
Lika lön för lika arbete, samma möjligheter gener
Jag tycker det är underligt att man vill tvinga mödrar vara hemma kortare även om de inte vill och tvinga män vara hemma längre även om de inte vill. Varför är individerna inte lika viktiga som könen????
Lika lön för lika arbete, samma möjligheter gener
Quote from Emma Sjöberg on 9 November 2006, 10:10Angående cykelsemester..
Finns ett företag som har en cykelresa till Italien för tjejer!
http://www.hardwork.se/cykeltours/?q=node/12
Kan det vara nåt??
🙂
Angående cykelsemester..
Finns ett företag som har en cykelresa till Italien för tjejer!
http://www.hardwork.se/cykeltours/?q=node/12
Kan det vara nåt??
🙂