Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTjejfrågor
You need to log in to create posts and topics.

Hur gör ni tjejer med intimrakning inför långa cykelrundor och lopp? Jag ska cykla VR och har beslutsångest över hur jag ska göra. Vad är bekvämast egentligen? Hittills har jag inte hittat någon variant som inte kliar eller skaver. Det längsta jag cyklat

Gör ingenting, rakar du blir det stickigt och ibland inflammerat! Smörj dig ordentligt med någon form av cykelsalva före, under och efter loppet. Finns att köpa bra och billig i tältet i Motala, salva från Medevi. Funkar även om du bränt huden i solen. Ly

För min del så definitivt vaxa bikinilinjen. Resten skulle jag nog lämna orört. I alla fall inför VR.

Nturelle, göringet strax innan, smörj med vaselin ...annars blir inte kul!
Du får stå upp och cykla!

Jag håller med föregående talare. Kör orakat och med vaselin så ska du se att det går bra. 🙂

Veto mot vaselin om det blir kallt och blött och man behöver smörja på igen under loppet. Åtminstone personligen tycker jag detta är bättre: http://medevisalvan.se/Vatternrundan.htm

Jag hade en tanke om att vaxa bort det. Gör kag det idag hinner huden återhämta sig. Jag upplever att det kliar när jag är hårig. Nu har jag låtit det växa i 1,5 vecka för att slippa stubb. Tanken på att ha kvar det lockar inte heller...

Kan man inte bar

Ska du ta bort det så vaxa i sådana fall. Håller med dig, synd att man inte kan lämna det hemma. 😉

Varför är det en fråga för tjejer? Killar som intimrakar sig har nog samma funderingar. Raka eller vaxa någon eller några dagar innan, smörj ordentligt funkar för mig.

Andrew (t+)