Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTjejfrågor
You need to log in to create posts and topics.

Raka + vaselin. Alltid!

Mina 5C.

Man bör göra som när man tränar.

Själv har jag cyklat mer än 40 mil och hade kallingarr på mig. Vissa påstod att man minst dör då. Jag dog inte. Och det för att jag hade tränat med kallingar på.

Vänligen

P.

15 mil är inte så okristligt långt att det borde vara kritiskt.
Det är nog viktigare hur brallor och sadel passar.

Däremot håller jag inte nödvändigtvis med evolutionisterna - håret har
säkert haft funktion - men neandertalarna satt inte på cykelsadlar

Jag har tränat med alla varianter. Nyrakat funkar på kortare rundor. 24-timmarstubb funkar aldrig, i någon situation. Upp till 5-6 dagar innan håren "viker" sig är en pina. De fastnar i vadderingen och cykelbyxorna sitter obekvämt. Sen har vi au naturelle

Om man rakar, så kan det kanske fungera med Re-skin eller liknande? Vet ej, inte provat, får aldrig problem i just det området på cykeln 🙂
Men det skulle ju sätte upp en barriär mot ev stubb som skulle hinna komma fram, så det är kanske en möjlighet?

Med vaxningen slipper du stubbet. Men det behöver göras åtminstone några dagar innan för att huden skall hinna lugna ner sig. Sen är det barnpuder som gäller. 😉

Det var flera år sen jag vaxade sist. Men jag har inte upplevt att huden tagit mycket skada. Ska nog faktiskt göra det idag. Det är ju ändå pest (rakat) eller kolera (orakat) som gäller.

Vad är Re-skin?

Mycket skada tar det inte men lite irriterat blir det ju de första 24 tim. Sen beror det ju på hur tunn hud man har också.

Re-skin är en typ av compeed liknande skydd (dock inte så hårt klistrad så det blir omöjligt att få av) som man använder för att minska friktion mot hud på utsatte ställen.
Hade ett par kvinnliga kollegor när jag var cykelbud som körde med detta ibland, f

Jahaa!! Jag som skämtade om det häromdagen!! 😀 Jag sa att det borde finnas Compeed för rumpor! Så det finns redan alltså? 😀