Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Välkomna till 2013 års Tjejmarathon som självklart är öppet för både tjejer och killar!

Vi springer de sista 53 kilometerna på Roslagsleden i fantastiskt vacker och varierande natur.

Servicen och peppen längs vägen är utöver det vanliga.

Som löpare sam

Anmäld!

Läste en artikel från förra året, detta verkar ju superbra! Kan nog bli en anmälan här oxå 🙂

såg att det strax var fullt, så nu har jag anmält mig o syrran! kul 🙂 detta blir första loppet längre än en mara, ännu roligare!

Någon som har sprungit förr som kan skvallra hur underlaget är?
Är det stigar? skog? Cykelväg? Terräng?

Ska man ha terrängskor?

Det är lite av varje. rätt mycke grusväg, lite asfalt, lite skogsstig och avslutar med stenstrand 🙂
Går rätt bra med vanliga löparskor även om man kan ha nytta av lite mera fäste än de som är rena vägskorna.

Ska du springa JE?

Tack för den info Jan-Erik!
Det ska bli intressant att se hur det går, jag har ju aldrig sprungit längre än 45 km.
Men ska bli jättekul!

Nej, jag ska inte springa. Men det är samma bana som "Jättelångt" fast åt andra hållet och inte riktigt lika jättelångt. 🙂
Så jag kan avge en liten rapport hur det är efter lördagens lopp.
Sen får vi se om jag kan vara med och hjälpa till under Tjejmara

Jag planerade att vara pseudo-funktionär i år igen på Tjejmarathon (eftersom jag är behäftad med en kromosom för mycket fick jag ju inte springa förra året) men Ann-Sofie TVINGADE mej att springa. Nånting om kill-kvot som skulle uppfyllas osv osv 🙂

Vil