Quote from Funbeat user on 22 May 2007, 17:57Lars: Du har nog förstått att inte alla kör enbart tempolopp!
Vid tempolopp sitter man inte bekvämt utan effektivt.
Om man har för myckeyt dip nedåt på sadeln vilar man på armar o händer som är något jobbigt i längden.
Väldigt många har styret för lågt
Lars: Du har nog förstått att inte alla kör enbart tempolopp!
Vid tempolopp sitter man inte bekvämt utan effektivt.
Om man har för myckeyt dip nedåt på sadeln vilar man på armar o händer som är något jobbigt i längden.
Väldigt många har styret för lågt
Quote from Bertil Nolheim on 22 May 2007, 18:45David: Jag kör inte tempolopp och har inte styret så väldigt lågt men tycker ändå att det är bekvämast med en liten framåtlutning.
Styret är ca. 10 cm under sadeln.
Spetsen på sadeln är ca. 1 cm under mitten.Det känns inte alls som om jag behöver hålla
David: Jag kör inte tempolopp och har inte styret så väldigt lågt men tycker ändå att det är bekvämast med en liten framåtlutning.
Styret är ca. 10 cm under sadeln.
Spetsen på sadeln är ca. 1 cm under mitten.
Det känns inte alls som om jag behöver hålla
Quote from Funbeat user on 22 May 2007, 18:47Jag tycker att 10 cm är mycket.
Jag tycker att 10 cm är mycket.
Quote from Funbeat user on 22 May 2007, 19:20Lars: Testa med att köra tre timmar om dagen/ fem dagar i veckan.
Ungefär som en Junior som kör femhundra timmar träning om året.
Du kommer märka ganska snart om du sitter fel - framåtlutad /lågt /högt,
Du får besvär med händer/ knä / rygg/ gump-paket.
Lars: Testa med att köra tre timmar om dagen/ fem dagar i veckan.
Ungefär som en Junior som kör femhundra timmar träning om året.
Du kommer märka ganska snart om du sitter fel - framåtlutad /lågt /högt,
Du får besvär med händer/ knä / rygg/ gump-paket.
Quote from Bertil Nolheim on 22 May 2007, 19:39David: Jag kör faktiskt 2 timmar om dagen året runt till och från jobbet. Inte på racern hela året dock.
Styret är kanske lite lågt egentligen men sadeln är utmärkt, en Arione. Inga problem med förslitningar.
Men det som passar mig passar kanske inte alla
David: Jag kör faktiskt 2 timmar om dagen året runt till och från jobbet. Inte på racern hela året dock.
Styret är kanske lite lågt egentligen men sadeln är utmärkt, en Arione. Inga problem med förslitningar.
Men det som passar mig passar kanske inte alla
Quote from Funbeat user on 22 May 2007, 20:53Jag relaterar till träning i form av tretimmarspass.
Jag relaterar till träning i form av tretimmarspass.
Quote from Fredrik Närenfors on 23 May 2007, 00:35Och mina sadlar pekar gärna lite upp för att jag inte hela tiden ska halka fram på familjelyckan. Har inga som helst problem ett luta mig fram på ett relativt lågt styre. Kan utan problem ligga i bocken en halvtimme.
Så det är nog bara att konstatera att
Och mina sadlar pekar gärna lite upp för att jag inte hela tiden ska halka fram på familjelyckan. Har inga som helst problem ett luta mig fram på ett relativt lågt styre. Kan utan problem ligga i bocken en halvtimme.
Så det är nog bara att konstatera att
Quote from Henrik Wahl on 23 May 2007, 06:32Jag har också sadeln något bakåtlutad på min mtb. Vågrätt på racer.
Jag är skeptisk till att ha den framåtlutad (utom med tempobåge). Man ser ofta mindre erfarna cyklister som har galet mycket framåtlutad sadel. Jag har själv tidigare haft min sadel någ
Jag har också sadeln något bakåtlutad på min mtb. Vågrätt på racer.
Jag är skeptisk till att ha den framåtlutad (utom med tempobåge). Man ser ofta mindre erfarna cyklister som har galet mycket framåtlutad sadel. Jag har själv tidigare haft min sadel någ
Quote from Emma Sjöberg on 23 May 2007, 13:49Det här med sadlar är ju en hel vetenskap!!
CykelCity (tror jag) lånar ut sadlar så man får testa dom ett par dagar innan man köper dom. Det tror jag är kanonbra!
själv har jag haft en Selle Royal, Trans Am eller nåt så töntigt i namn o den funkar lik
Det här med sadlar är ju en hel vetenskap!!
CykelCity (tror jag) lånar ut sadlar så man får testa dom ett par dagar innan man köper dom. Det tror jag är kanonbra!
själv har jag haft en Selle Royal, Trans Am eller nåt så töntigt i namn o den funkar lik
Quote from Nils Hylander on 23 May 2007, 20:51Helena: Sadeln Silva pratar om (Selle Italia Lady Trans Am) är en kanonsadel om MÅNGA andra tjejer som åker racer/mtb har. Åtminstone ca. hälften av de tjejer jag känner, har sadeln - inkl. mig själv. Testa sadeln - du kommer säkerligen inte att ångra dig
Helena: Sadeln Silva pratar om (Selle Italia Lady Trans Am) är en kanonsadel om MÅNGA andra tjejer som åker racer/mtb har. Åtminstone ca. hälften av de tjejer jag känner, har sadeln - inkl. mig själv. Testa sadeln - du kommer säkerligen inte att ångra dig