Quote from Guest on 26 May 2013, 12:24Hejsan!
Jag har planerat att köra Tjejvättern om 2 veckor men börjar få lite panik. Varje gång jag ha varit ute för att cykla lite längre så får jag så ont.Köpte en ny sadel med gele och skåra för 2 veckor sedan. Körde mitt första pass men efter 14 km va
Hejsan!
Jag har planerat att köra Tjejvättern om 2 veckor men börjar få lite panik. Varje gång jag ha varit ute för att cykla lite längre så får jag så ont.Köpte en ny sadel med gele och skåra för 2 veckor sedan. Körde mitt första pass men efter 14 km va
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 12:34Kör du med cykelbyxor med padding? Om inte så hjälper det mer än något man kletar på.
Kör du med cykelbyxor med padding? Om inte så hjälper det mer än något man kletar på.
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 12:40har du kollat att du sitter "rätt" - inställningar mm
har du kollat att du sitter "rätt" - inställningar mm
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 13:17Det är ju lite sent att komma på att man sitter dåligt när det är 2 veckor kvar till loppet... Skaffade du cykeln precis nu? Om inte, varför har du inte gjort något seriöst åt saken för länge sen?
Några tankar:
- Är cykeln lagom stor åt dig?
- Sitter st
Det är ju lite sent att komma på att man sitter dåligt när det är 2 veckor kvar till loppet... Skaffade du cykeln precis nu? Om inte, varför har du inte gjort något seriöst åt saken för länge sen?
Några tankar:
- Är cykeln lagom stor åt dig?
- Sitter st
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 13:29Hej tack för lite svar!
Jag köpte cykeln förra sommaren hos Länna Sport och han ställde in cykeln efter att ha kollat hur jag satt. Jag räknar då med att jag har rätt inställning.
Jag kör med riktiga cykelbyxor och självklart utan underkläder. Jag cykl
Hej tack för lite svar!
Jag köpte cykeln förra sommaren hos Länna Sport och han ställde in cykeln efter att ha kollat hur jag satt. Jag räknar då med att jag har rätt inställning.
Jag kör med riktiga cykelbyxor och självklart utan underkläder. Jag cykl
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 13:35Jag skulle be någon kolla igen så att du verkligen sitter rätt. 1 mil är ju "ingenting", du ska kunna köra 10 mil utan smärta... Ländryggen brukar mest handla om att vara tillräckligt tränad i core samt van vid sittställningen. Jag får också ont i ländryg
Jag skulle be någon kolla igen så att du verkligen sitter rätt. 1 mil är ju "ingenting", du ska kunna köra 10 mil utan smärta... Ländryggen brukar mest handla om att vara tillräckligt tränad i core samt van vid sittställningen. Jag får också ont i ländryg
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 13:49>> Köpte en ny sadel med gele och skåra för 2 veckor sedan. Körde mitt första pass men efter 14 km var jag tvungen att avbryta, fick väldigt ont mellan benen.
använd den gamla sadeln. den nya verkar inte passa din rumpa.
>> Köpte en ny sadel med gele och skåra för 2 veckor sedan. Körde mitt första pass men efter 14 km var jag tvungen att avbryta, fick väldigt ont mellan benen.
använd den gamla sadeln. den nya verkar inte passa din rumpa.
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 14:31Allt går att träna. Vissa saker tar bara lite längre tid.
Att köpa en ny sadel så pass nära kanske inte är det listigaste. Men å andra sidan. Om man då får en sadel som passar, ja då är det ju inga problem. Men det är just det. Att hitta den som passar. M
Allt går att träna. Vissa saker tar bara lite längre tid.
Att köpa en ny sadel så pass nära kanske inte är det listigaste. Men å andra sidan. Om man då får en sadel som passar, ja då är det ju inga problem. Men det är just det. Att hitta den som passar. M
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 14:38Med så här kort tid kvar är det väldigt svårt. Hade du frågat för ett par månader sedan hade jag rekommenderat att du skaffade liggcykel, det löser både skavsårs och ländryggsproblematiken, och det ligger flera ute på blocket billigt nu.
Men med bara tv
Med så här kort tid kvar är det väldigt svårt. Hade du frågat för ett par månader sedan hade jag rekommenderat att du skaffade liggcykel, det löser både skavsårs och ländryggsproblematiken, och det ligger flera ute på blocket billigt nu.
Men med bara tv
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 15:29Tack tack!
Jag behövde även en cykel till jobbet därför blev valet hybrid, men visste jag då vad jag vet nu så hade jag köpt en cykel med bockstyre. Liggcykel verkar lite för svårt för mig, i alla fall nu med den korta tid som är kvar. Visste inte ens at
Tack tack!
Jag behövde även en cykel till jobbet därför blev valet hybrid, men visste jag då vad jag vet nu så hade jag köpt en cykel med bockstyre. Liggcykel verkar lite för svårt för mig, i alla fall nu med den korta tid som är kvar. Visste inte ens at