Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om du har några speciella tidsambitioner så kanske det kan bli tufft, men om det gäller att genomföra loppet så kommer du självklart kunna göra det.

Med rätt inställning på cykeln, rätt sadel, lite pannben och några pauser så kommer det definitivt gå br

Tack Jörgen!

Jag vill bara ta mig i mål, det får ta den tid det tar. Jag är lite osäker nu om jag ens kommer att klara det. Men tack för peppningen och jag hoppas att du har rätt 🙂

Jag är envis så det borde inte vara några problem, men får jag ont så ä

Det låter som om det inte finns mycket att förlora på att byta sadel:
Går det inte köra 3 mil med den så är det förmodligen så dålig passform
att det aldrig går "att vänja" sig:
http://www.cykelcity.se/webshop/index.php/komponenter/sadlar.html
De "splitt

Jag gick över till ISM och blev helt frälst.
Märket och modellen är väl helt oviktig bara den passar just din rumpa.

Jag vet inte vad ni gamla cykelrävar i tråden tycker, men jag anser att många sitter otroligt långt bak på sin sadel vilket enligt mig re

Jag testar att cykla ett längre pass med den nya vinkeln på sadeln. Om detta inte går så har jag inte så mycket val än att testa ny sadel. Min fråga är då om jag på en vecka kan vänja mig vid en ny sadel? Det låter lite riskabelt, någon som har erfarenhet

Jag trodde just den där knäcken i ryggen var en del av att hålla nere luftmotståndet, som här tex:

BILD:http://www.triradar.com/files/2011/02/web_image_08.02.11.jpg

Men nu när jag googlade lite så verkar en del sitta med ryggen betydligt rakare.. Någon

OM - du byter sadel ,( gå till en cykelaffär som lånar ut ) och hittar rätt , då har du inga problem att "hinna" vänja dig . LYCKA TILL

Endast tips inga universal lösningar på dessa problem, kan vara en combo av nedastående.....
1) Bike-fit, Bike-fit, Bike-fit, upplevde själv att små saker gör milsvidd skillnad.
2) ISM sadel om problem kvarstår, (själv totalt domnings fri efter stoooora p

Hoppas att det har löst sig med en bättre sadelvinkel. Annars kanske det är lika enkelt att se om du kan låna en cykel av en bekant, istället för att i sista minuten leta upp en sadel.

"Mjukare" sadlar med en urgröpning är nog ofta relativt breda på mi

När jag cyklade Tjejvättern för några år sedan så hade jag tränat totalt 30 mil på en alldeles för stor lånad cykel. Min längsta runda var på ca 3,5 mil innan loppet. Kvällen innan det var dags att åka till Motala köpte jag en egen cykel. Jag cyklade ett