Quote from Guest on 29 March 2011, 23:12Ska väl höra med läkaren egentligen men, men
Tar jag ett sug på bricanylen före träning så slipper jag besvären med astma och passet känns både lättare och roligare. Jag kan springa längre och snabbare.
Jag kan klara mig utan men får då hålla igen mer. In
Ska väl höra med läkaren egentligen men, men
Tar jag ett sug på bricanylen före träning så slipper jag besvären med astma och passet känns både lättare och roligare. Jag kan springa längre och snabbare.
Jag kan klara mig utan men får då hålla igen mer. In
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 23:22Om du har astma och blivit ordinerad medicin, ta den.
Om du har astma och blivit ordinerad medicin, ta den.
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 23:51Vad är det som kan vara osunt med Bricanyl vid löpträning? Man skulle ju kunna tänka sig att det är minst lika osunt att pressa sig utan medicinen.
Jag fick själv Bricanyl utskrivet förra allergisäsongen men använde den inte så ofta, men funderar nu på
Vad är det som kan vara osunt med Bricanyl vid löpträning? Man skulle ju kunna tänka sig att det är minst lika osunt att pressa sig utan medicinen.
Jag fick själv Bricanyl utskrivet förra allergisäsongen men använde den inte så ofta, men funderar nu på
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 07:15Enligt FASS listas hjärtklappning som en "vanlig" biverkning. Vanlig i betydelsen att det drabbar mer än 1% av nyttjarna vid normal dos. Om inte annat så kan det vara bra att veta om det när man motionerar.
Enligt FASS listas hjärtklappning som en "vanlig" biverkning. Vanlig i betydelsen att det drabbar mer än 1% av nyttjarna vid normal dos. Om inte annat så kan det vara bra att veta om det när man motionerar.
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 07:19Jag har själv astma och tänker inte ens tanken att INTE ta den! Känns som om alternativet, svårare att andas etc frestar på både hjärta och annat....så mitt tips TA DEN är absolut inte farligt :-).
Jag har själv astma och tänker inte ens tanken att INTE ta den! Känns som om alternativet, svårare att andas etc frestar på både hjärta och annat....så mitt tips TA DEN är absolut inte farligt :-).
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 07:24jag tar numera ALLTID min bricanyl före passet. Har dessutom märkt att jag mår bättre under passet om jag tar den en liten stund innan jag ska springa.
Utan Bricanylen så är det en chansning... ibland går det bra och ibland inte.
jag tar numera ALLTID min bricanyl före passet. Har dessutom märkt att jag mår bättre under passet om jag tar den en liten stund innan jag ska springa.
Utan Bricanylen så är det en chansning... ibland går det bra och ibland inte.
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 17:52Det var nog det här med hjärtklappningen som spökade i min hjärna.
När jag var ung och spelade boll var det läkarens rekommendation att ta bricanylen före.
Biverkningarr som hjärtklappning eller darrighet har jag endast upplevt med 5-7 doser.
Det var nog det här med hjärtklappningen som spökade i min hjärna.
När jag var ung och spelade boll var det läkarens rekommendation att ta bricanylen före.
Biverkningarr som hjärtklappning eller darrighet har jag endast upplevt med 5-7 doser.