Quote from Guest on 31 August 2009, 09:10Jag har, efter att ha tittat på slitaget på mina löparskor, noterat att jag verkar har ett ganska svagt "toe-off" på min vänsterfot. Slitaget är markant tydligare på min högre sko. Dvs., jag verkar inte "använda" min vänsterfot lika mycket i löpningen som
Jag har, efter att ha tittat på slitaget på mina löparskor, noterat att jag verkar har ett ganska svagt "toe-off" på min vänsterfot. Slitaget är markant tydligare på min högre sko. Dvs., jag verkar inte "använda" min vänsterfot lika mycket i löpningen som
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 09:20Det låter ju som om du har en obalans nånstans i kroppen - men var kanske är svårare att säga. Har du inga skadeproblem är det ingen större fara - du verkar ju springa på rätt bra ändå. Jag hade nog lagt in benstyrkeövningar, gärna isolerade övningar där
Det låter ju som om du har en obalans nånstans i kroppen - men var kanske är svårare att säga. Har du inga skadeproblem är det ingen större fara - du verkar ju springa på rätt bra ändå. Jag hade nog lagt in benstyrkeövningar, gärna isolerade övningar där
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 10:31Har lite liknande. Har en stamhet höger höft som jag inte har orkat försöka åtgärda (och som jag tror beror på att jag kört med skor med för mkt pronationsstöd). För min del tror jag felet alltså sitter i höger höft, utåtroterar lite onormalt mkt där då d
Har lite liknande. Har en stamhet höger höft som jag inte har orkat försöka åtgärda (och som jag tror beror på att jag kört med skor med för mkt pronationsstöd). För min del tror jag felet alltså sitter i höger höft, utåtroterar lite onormalt mkt där då d
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 19:31Tack för input! Jag har inte haft problem med skador utan det fungerar bra med löpningen, utan jag tror mer att det skulle kunna ge ökad effektivitet i löpningen.
Jag tror det ligger nåt i förslaget med utökad styrketräning och löpskolning. Jag ska förs
Tack för input! Jag har inte haft problem med skador utan det fungerar bra med löpningen, utan jag tror mer att det skulle kunna ge ökad effektivitet i löpningen.
Jag tror det ligger nåt i förslaget med utökad styrketräning och löpskolning. Jag ska förs