Quote from Guest on 15 July 2010, 08:46Hallå.
Om ni nu kan slita er från TV när Touren går så... är det någon som har testat Tofu tape för tubdäck? Någon som har bra erfarenheter av det? Bra eller dåligt?
Ska precis till och ta bort ett däck och tape... har hört att vissa har haft bekymmer?
Hallå.
Om ni nu kan slita er från TV när Touren går så... är det någon som har testat Tofu tape för tubdäck? Någon som har bra erfarenheter av det? Bra eller dåligt?
Ska precis till och ta bort ett däck och tape... har hört att vissa har haft bekymmer?
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 08:56Ta inte/eller försök inte ta bort tejpen.. På med nytt bara. Tejpen är en bra men något dyr lösning, köp lim som är lika bra som tejp men billigare.
Ta inte/eller försök inte ta bort tejpen.. På med nytt bara. Tejpen är en bra men något dyr lösning, köp lim som är lika bra som tejp men billigare.
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 10:39Med den tapen är det ingen höjdare att få punktering. Den sitter fast.
Med den tapen är det ingen höjdare att få punktering. Den sitter fast.
Quote from ellen olsson on 15 July 2010, 10:49Tofu är väl ganska mjukt och sladdrigt annars? 😉
Kunde inte låta bli längre...
Tofu är väl ganska mjukt och sladdrigt annars? 😉
Kunde inte låta bli längre...
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 11:03Yycker sjåalv det är mer prisvärt med tejp, inget kladd och det är bara ut och köra på en gång. Lim tar ju ett par dygn och ångorna är heller inte hälsosamma.
Yycker sjåalv det är mer prisvärt med tejp, inget kladd och det är bara ut och köra på en gång. Lim tar ju ett par dygn och ångorna är heller inte hälsosamma.
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 14:38Varför skulle lim ta flera dygn?
Varför skulle lim ta flera dygn?
Quote from Mikaela Lexén on 15 July 2010, 14:46Valentin skrev:
"Yycker sjåalv... ..ångorna är heller inte hälsosamma."Right on target... ? 😉
Valentin skrev:
"Yycker sjåalv... ..ångorna är heller inte hälsosamma."
Right on target... ? 😉
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 15:59Men man ska inte lukta i limburken i flera dygn.
Det tar cirka 15 minuter att limma en tub, inkl torktid innan påsättningen.
Men man ska inte lukta i limburken i flera dygn.
Det tar cirka 15 minuter att limma en tub, inkl torktid innan påsättningen.
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 15:28Förlåt att jag stjäl tråden lite. Har beställt mina första tubfälgar och tubdäck.
Som jag fattat det skall jag:
1. Sätta på tuben på fälg och pumpa upp trycket "görmycket", låta sitta på 1 dygn-ish.
2. Ta av och upprepa processen med min 3e "reservtub".
Förlåt att jag stjäl tråden lite. Har beställt mina första tubfälgar och tubdäck.
Som jag fattat det skall jag:
1. Sätta på tuben på fälg och pumpa upp trycket "görmycket", låta sitta på 1 dygn-ish.
2. Ta av och upprepa processen med min 3e "reservtub".
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 15:41Ja, att du inte säljer tublim i USA.
Ja, att du inte säljer tublim i USA.