Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTofu tape extreme
You need to log in to create posts and topics.

Nej, då skulle de väl bestrykas 17ggr, minst. Och arbetet skall avslutas med att sätta dit en fet varningssticker som säger:

"Warning - Hazard. Removing tube from rim while in motion can cause serious bodily harm."

Om hjulen är nya ska man rugga ytan först.

Jag borde ha krängt av alla tuber under de senaste 33 åren utan alla dessa genomarbetade arbetsbeskrivningar.

Fast nu är jag lite klenbent också.

Har hört att less is more avv annan mer erfaren tubcyklist, så det stärker ju din tes, att man inte behöver oroa sig så mkt.

Det måste vara något Sheldon hittade på innan han drog vidare.
Att det däremot fodras licens för att limma banhjul är mer naturligt.

Sidney eller Mary? Ooops, missade "han" - Sidney it is then

Har inte bytt så många ggr men jag gör så här:
1. Gör rent fälgen
2. Strecha tuben
3. Lim på fälgen, mellan ekerhålen. Inte lim för nära ventilhålet.
4. På med tub, pumpa lite, justera, pumpa mycket.

Jag kör 2-4 men har inte lim mittemot ventilen så det går att få loss tuben.

Bra! Jag skulle just sätta igång med 1:an men nu skippar jag det steget. Det var tråkigt.

Köpte nya tubdäck till min gamla racern (70-talet). Det klistret sitter fint. Spelar nog ingen roll om jag klistrar på det gamla. Det kommer att sitta lika fint änd

En kompis till mig provade att limma ett tubdäck på vanlig stålfälg (kanttrådsfälg) och det har hållt hur bra som helst. En strykning på däcket och en på fälgen. Nu tävlar han inte men att det håller med så lite kontaktyta betyder ju att man inte behöver