Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 15:46Nej, då skulle de väl bestrykas 17ggr, minst. Och arbetet skall avslutas med att sätta dit en fet varningssticker som säger:
"Warning - Hazard. Removing tube from rim while in motion can cause serious bodily harm."
Nej, då skulle de väl bestrykas 17ggr, minst. Och arbetet skall avslutas med att sätta dit en fet varningssticker som säger:
"Warning - Hazard. Removing tube from rim while in motion can cause serious bodily harm."
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 15:48Om hjulen är nya ska man rugga ytan först.
Om hjulen är nya ska man rugga ytan först.
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 15:56Jag borde ha krängt av alla tuber under de senaste 33 åren utan alla dessa genomarbetade arbetsbeskrivningar.
Fast nu är jag lite klenbent också.
Jag borde ha krängt av alla tuber under de senaste 33 åren utan alla dessa genomarbetade arbetsbeskrivningar.
Fast nu är jag lite klenbent också.
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 16:02Har hört att less is more avv annan mer erfaren tubcyklist, så det stärker ju din tes, att man inte behöver oroa sig så mkt.
Har hört att less is more avv annan mer erfaren tubcyklist, så det stärker ju din tes, att man inte behöver oroa sig så mkt.
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 16:05Det måste vara något Sheldon hittade på innan han drog vidare.
Att det däremot fodras licens för att limma banhjul är mer naturligt.
Det måste vara något Sheldon hittade på innan han drog vidare.
Att det däremot fodras licens för att limma banhjul är mer naturligt.
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 16:14Sidney eller Mary? Ooops, missade "han" - Sidney it is then
Sidney eller Mary? Ooops, missade "han" - Sidney it is then
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 16:21Har inte bytt så många ggr men jag gör så här:
1. Gör rent fälgen
2. Strecha tuben
3. Lim på fälgen, mellan ekerhålen. Inte lim för nära ventilhålet.
4. På med tub, pumpa lite, justera, pumpa mycket.
Har inte bytt så många ggr men jag gör så här:
1. Gör rent fälgen
2. Strecha tuben
3. Lim på fälgen, mellan ekerhålen. Inte lim för nära ventilhålet.
4. På med tub, pumpa lite, justera, pumpa mycket.
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 16:32Jag kör 2-4 men har inte lim mittemot ventilen så det går att få loss tuben.
Jag kör 2-4 men har inte lim mittemot ventilen så det går att få loss tuben.
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 18:00Bra! Jag skulle just sätta igång med 1:an men nu skippar jag det steget. Det var tråkigt.
Köpte nya tubdäck till min gamla racern (70-talet). Det klistret sitter fint. Spelar nog ingen roll om jag klistrar på det gamla. Det kommer att sitta lika fint änd
Bra! Jag skulle just sätta igång med 1:an men nu skippar jag det steget. Det var tråkigt.
Köpte nya tubdäck till min gamla racern (70-talet). Det klistret sitter fint. Spelar nog ingen roll om jag klistrar på det gamla. Det kommer att sitta lika fint änd
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 21:35En kompis till mig provade att limma ett tubdäck på vanlig stålfälg (kanttrådsfälg) och det har hållt hur bra som helst. En strykning på däcket och en på fälgen. Nu tävlar han inte men att det håller med så lite kontaktyta betyder ju att man inte behöver
En kompis till mig provade att limma ett tubdäck på vanlig stålfälg (kanttrådsfälg) och det har hållt hur bra som helst. En strykning på däcket och en på fälgen. Nu tävlar han inte men att det håller med så lite kontaktyta betyder ju att man inte behöver