Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTopplista löpning 10 km
You need to log in to create posts and topics.

12

Hejsan
Helt ny på forumet, men har fått mkt tips härifrån under det år jag löptränat.
Jag undrar om det är nån som vet om det finns någon svensk topplista för
10 km löpning nånstans. Har sett på forumet att det krävs ca SUB 35 för att ta sig in på topp h

Borde väl finnas bra många orienterare o skidåkare som går under 35 på en mil, förutom friidrottare? Och triatleter/multisportare?

För längdskidor finns ju skidresultat.se men i löpning verkar inte finnas någon sådan sajt.

På friidrott.se hittade jag följande:
http://www.friidrott.se/rs/arsbasta.aspx?page=stats&season=30&class=m

Men det är knappast så att de tagit med alla lopp i d

Precis Jonas. Det ska göras också och det är nog en sån topplista som är efterlyst och mig veterligen finns det ingen. Jag startade själv min statistik just för att det inte fanns någon maratonstatistik med djup i.

Tyvärr är det väl inte så högt prioriterat för många duktiga löpare att försöka göra en bra bantid på 10 000, om det inte är SM eller nåt sånt ...

Hundra bästa? Måste man inte neråt 32 då?

Hässelbyloppet förra året hade drygt 40 under 35. Kan det vara en tiondel av alla som klarar det som ställde upp där? En femtiondel?

Jerker Lysell (landslaget orientering) gjorde 29:50...

Listan på friidrott.se handlar enbart om 10.000m på bana, dvs ej landsväg, inte heller lopp kontrollmätta av legitimerade förbundsbanmätare. Listorna redovisar de 25 bästa resultaten per år, men utökas till drygt 100st resultat i den tryckta upplagan av S

Tack för alla svar!!! Siffernörd som man är verkar ju sammanställningen med
topp hundra varje år rolig 🙂

12