Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTotalt nybörjare
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Jag behöver hjälp.

Jag har aldrig cyklat på en racer, men är nu på väg att skaffa min första cykel. Jag vet inte riktigt vad jag ska köpa, ju mer man läser desto mer förvirrad blir man.

jag vill ha en cykel som man kan cykla landsväg med, som man

Skaffa du en racer.
Är du osäker så bör du gå till en välsorterad cykelhandlare.
Många rekommenderar CykelCity, och deras instegsracer Pinta
http://www.cykelcity.se/1097
Men liknande erbjudanden finns hos alla välsorterade cykelhandlare.
Om du bor i närhe

Vad är det med racer som känns svårt?

Min är jättesnäll och bits inte alls. Inte ens när jag va nybörjare vilket inte va så himla länge sen.

Är inte 10 000 väldigt mycket att lägga på en cykel om man är total nybörjare? Jag skulle rekommendera att köpa en begagnad racer för ett par tusenlappar.

Då fodras det att köparen har koll på läget. Det finns många lycksökare på begmarknaden.

Om man köper en skitcykel blir det helt enkelt inte roligt!

Jag trointe på att köpa för billigt...däremot tror jag på Beg marknaden...Om du känner någon som kan cyklar är det ett utmärkt sätt att finna en bra cykel....Lägger du 8-10 000 på beg marknaden

Köparen måste alltid ha koll på läget, även om man köper nytt. Men jag förstår vad du menar. Finns det någon vars expertis man kan ta hjälp av vid begagnatköp är det givetvis en fördel.

Fp. David P hade jag gärna tagit med mig, känner ingen med så kritisk hållning och så mycket koll...

Det är då "man" gör klippen...
Dumt att betala för mycket för leksakerna.

gör det inte forumkrångligt utan handla en Pinta eller motsvarande som Håkan C tipsar om