Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTotalt nybörjare
You need to log in to create posts and topics.

Fast där måste jag erkänna att jag, som nybörjare på racer och färsk ut från vinteridet, tycker att den lättaste växeln (39/25) på mitt kompakta vevparti blir lite väl tung i dom allra värsta backarna. Men sen är jag själv ganska tung också i och för sig.

Har du 39/25 som lägsta utväxling med ett kompaktvevparti så har du bytt klinga. Då kan du få lättare utväxling genom att t.ex. byta tillbaka...

Nej, den kom levererad med det från Canyon. Det är ett FSA SLK-vevpari. Vad är det vanligaste då?

50/34

Aha. Mitt är 53/39. Ligger mest på lilla klingan och tycker det funkar bra än så länge, förutom just vid de brantaste backarna. Får träna upp mig så jag klarar dom bättre och sen får jag väl flytta över mer på den stora klingan på platten.

Jag har oxå 53/39 på mina klingor, och 12-25 bak, så helt ovanligt kan det inte vara?
39x25 brukar räcka för mig... 🙂

11-12 är ungefär där jag kommer att hamna. Skönt att jag inte bar på väg att bli blåst i alla fall. På Tisdag börjar det nya cykellivet. Får se vad frugan säger om de nyvaxade benen 😀

Hon kommer garanterat att gilla de nyvaxade och vältränade benen du har om några månader! (t+)

Men om du hamnar vid 12 tusen kan du få en Columbus Pinta RS med Shimano 105 för samma pris. En cykel som många anser vara en mycket god instegsracer. Den är väldigt snygg också!

http://cykelcity.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=3991