Quote from Zsuzsi Zsédely on 27 April 2009, 19:03Nu tar du i lite, Jonas! Den näst värsta komponentgruppen till en nybörjare?
Shimanos komponenter heter Dura-Ace, Ultegra, 105, Tiagra och Sora.
Jag har Tiagra på min Nishiki, och det har gått bra hittills, nästan!
På Laholmslägret med HCK förra året, hop
Nu tar du i lite, Jonas! Den näst värsta komponentgruppen till en nybörjare?
Shimanos komponenter heter Dura-Ace, Ultegra, 105, Tiagra och Sora.
Jag har Tiagra på min Nishiki, och det har gått bra hittills, nästan!
På Laholmslägret med HCK förra året, hop
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 20:08nu måste jag också fråga... en fråga.
jag köpte en peak hybrid som bara har strulat... nu efter en massa reparationer ch knappt året senare har jag reklamerat den. de hade inga problem med att ta tillbaka den. jag skall istället köpa deras GIANT TCR 1 com
nu måste jag också fråga... en fråga.
jag köpte en peak hybrid som bara har strulat... nu efter en massa reparationer ch knappt året senare har jag reklamerat den. de hade inga problem med att ta tillbaka den. jag skall istället köpa deras GIANT TCR 1 com
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 22:35Har cykeltränat i hela tre veckor och snart passera jag mina första 100mil på tiagra-växlar.
Har inget och jämnföra med men tycker att min merida 903 för 8000 spänn funkar kanon.
Har cykeltränat i hela tre veckor och snart passera jag mina första 100mil på tiagra-växlar.
Har inget och jämnföra med men tycker att min merida 903 för 8000 spänn funkar kanon.
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 22:40Halle, är bara ramen i rätt storlek tycker jag inte du ska tveka om du gillar den, om det passar plånboken
Halle, är bara ramen i rätt storlek tycker jag inte du ska tveka om du gillar den, om det passar plånboken
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 22:55Halle: Sitter du bra på den så köp den. Lycka till!
Stefan: Härligt att höra att du är nöjd med din cykel. Skönt att den sidan kommer fram ibland så inte alla tror att man "måste" ha svindyra prylar bara för att en del halvfanatiker på funbeat säger det
Halle: Sitter du bra på den så köp den. Lycka till!
Stefan: Härligt att höra att du är nöjd med din cykel. Skönt att den sidan kommer fram ibland så inte alla tror att man "måste" ha svindyra prylar bara för att en del halvfanatiker på funbeat säger det
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 23:23andrew...
hade lite svårt att bestämma om jag skulle ha M eller ML men det blev en ML i slutändan... jodå... den kändes bra även om jag inte cyklade på den...
men det är väl så att man skall pussa på många grodor innan man hittar den rätte 😉 .... anta
andrew...
hade lite svårt att bestämma om jag skulle ha M eller ML men det blev en ML i slutändan... jodå... den kändes bra även om jag inte cyklade på den...
men det är väl så att man skall pussa på många grodor innan man hittar den rätte 😉 .... anta
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 23:59Gammalt inlägg, men angående Håkan Cs inlägg högst upp på första sidan:
Men liknande erbjudanden finns hos alla välsorterade cykelhandlare.
Om du bor i närheten av Sthlm kan jag rekommendera ett besök hos http://www.eci.nu
De har sålt racercyklar i 55år
Gammalt inlägg, men angående Håkan Cs inlägg högst upp på första sidan:
Men liknande erbjudanden finns hos alla välsorterade cykelhandlare.
Om du bor i närheten av Sthlm kan jag rekommendera ett besök hos http://www.eci.nu
De har sålt racercyklar i 55år
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 08:33Det finns en trojan som försöker få alla att köpa Campa
Det finns en trojan som försöker få alla att köpa Campa
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 08:46Jon-Erik, jag skrev väl inget om "värsta komponenter"
Efter diskussioner med ett par erfarna cyklister och de duktiga killarna på Cykelcity så rekommenderade de att 105 eller Ultegra är en bra början för nybörjarcyklister som ändå har ambitionen att cykl
Jon-Erik, jag skrev väl inget om "värsta komponenter"
Efter diskussioner med ett par erfarna cyklister och de duktiga killarna på Cykelcity så rekommenderade de att 105 eller Ultegra är en bra början för nybörjarcyklister som ändå har ambitionen att cykl
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 09:17rekommendationerna kring komponentgrupper på forum bygger normalt på vad som krävs för att inte andra på forumet ska rynka på näsan och har rätt lite med funktion att göra 🙂
rekommendationerna kring komponentgrupper på forum bygger normalt på vad som krävs för att inte andra på forumet ska rynka på näsan och har rätt lite med funktion att göra 🙂