Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningtotalt slut - infektion kvar?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har sprungit regelbundet ett bra tag och ska försöka mig på Göteborgsvarvet i vår. Den sista tiden har jag följt ett träningsschema och det har fungerat hyfsat. För tio dagar sedan åkte jag på en förkylning med rejäl snuva, inget halsont, ingen feber

Bara för att jag har så kasst Hb-värde att jag ska till doktorn och kolla det så undrar jag ju om du har testat det?

Jag kände lite att träningen inte tog så bra men ännu mer på att vilopulsen va väldigt hög.

Nej, det har jag inte kollat. Det kan ju vara något att tänka på. Tack!

För mig tar det alltid lång tid att komma igen. Det är mycket troligt att du fortfarande känner av infektionen. Ta det lugnr i några dagar till och träna ev yoga el liknande så kommer du märka när kroppen orkar lite mer och du kan börja springa igen. Inge

Ett tips är att inte köra sträcka/tid direkt efter sjukdom.
Kör istället på ansträngningskänslan. Den ska inte vara hög första passen efter sjukdom.
Om du får gå lite "so what" Det är ju bara träning... När kroppen är redo kommer tiderna att bli bra igen

jag har varit sjuk i helgen och blev absolut dödstrött av att springa 25 meter med en patient idag. gick som en sömngångare hem.

skönt att höra att man inte är ensam om det. även om mamma har fått för sig att jag fått leukemi.

Jag får väl gilla läget... Och hoppas att det går över. Det känns bara så frustrerande när man absolut inte känner sig sjuk.

Det får nog räkna med att det tar några löppass innan du kommer ned på de tider du hade innan sjukdomen. Det kommer ganska säkert kännas klart bättre nästa gång du springer.