Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTräna eller ej
You need to log in to create posts and topics.

12

Vet inte vad som hände men känner mig totalt utmattad psykiskt, som om det vore nåt slags gå in i väggen. Vill bara sova, känner inte för nåt. Jag vill ut och cykla läääääänge men vet inte om det blir för mycket för kroppen att även dra på sig fysisk tröt

Låter som ett bra tillfälle att skaffa en bok eller tidning, lägga dig i soffan och helt utan samvetskval ta det lugnt en dag eller två. Ät upp dig, snygga till några foto i Photoshop. Det ska vara roligt. Kroppen vill nog att du låta den bli en liten stu

Glömde skriva att jag har ett stillasittande jobb (yrkesförare) som stjäl min tid nästa 10-11 timmar om dagen. (#)

Vila eller ta ut cykeln på en kort promenadrull. Ingen mening med att tvinga dig ut när du är så trött, det är bättre att du sover, i alla fall om detta är kortvarigt på en dag eller två.

Ta en tupplur och sträck på dig som katten.

Jag blir glad när jag tittar på cykeln. Jag får magknip när jag tittar på arbetsschemat.

🙁

Men om jag vill cykla som ren terapi? Kommer kroppen tåla det. Man brukar som sagt få dras med en fysisk dåsighet sen hela kvällen...

Det vet nog bara du. Prova, men avbryt om det inte känns bra. Jag har haft perioder då jag varit så trött att jag nästan somnar på väg ut, men väl ute kan jag piggna till massor. Men om kroppen känns sliten när du sitter på cykeln så är det bättre att slu

Om det inte är kroppen som är trött, utan humöret, så gör säkert en lugn cykeltur gott. Får lite blod till hjärnan. Uppfriskande.

Ja, Charlotta. Jag tänkte bara cykla runt och lukta på alla körsbärsblommor... 🙂

12