Quote from Guest on 4 February 2012, 18:47Hur skall jag träna framsidan av smalbenet? Jag har haft benhinnor som spökat, köpte ett par nya löpaskor med lägre häl, kände inget i benhinnorna när jag sprang, däremot fick jag kramp flera gånger på framsidan av smalbenet.
Tina
Hur skall jag träna framsidan av smalbenet? Jag har haft benhinnor som spökat, köpte ett par nya löpaskor med lägre häl, kände inget i benhinnorna när jag sprang, däremot fick jag kramp flera gånger på framsidan av smalbenet.
Tina
Quote from Funbeat user on 4 February 2012, 18:57"Digga" är en bra ävning. Dvs sitt och stampa med framfoten (och alltså hälen i golvet). Bra övning mot spökande benhinnor
"Digga" är en bra ävning. Dvs sitt och stampa med framfoten (och alltså hälen i golvet). Bra övning mot spökande benhinnor
Quote from Funbeat user on 4 February 2012, 19:08Tackar, skall pröva detta 🙂
Tackar, skall pröva detta 🙂
Quote from Funbeat user on 4 February 2012, 19:52Det ska jag också prova för det här är ett problem som kommer och går för mig.
Det ska jag också prova för det här är ett problem som kommer och går för mig.
Quote from Funbeat user on 4 February 2012, 20:29Gör det. Jag har fått tipset av en väldigt känd och välrenomerad pt så jag är övertygad om att han vet vad han pratar om. Detta är lämpligt att göra regelbundet om man har anlag för problem enl honom.
Gör det. Jag har fått tipset av en väldigt känd och välrenomerad pt så jag är övertygad om att han vet vad han pratar om. Detta är lämpligt att göra regelbundet om man har anlag för problem enl honom.
Quote from Funbeat user on 4 February 2012, 21:15Jag läste nyligen ett annat tips. Spänna muskeln, dvs lyfta fotbladet, så mycket man kan och så länge man kan, flera minuter. Tror det kan vara bra att träna både detta och "digga".
Jag läste nyligen ett annat tips. Spänna muskeln, dvs lyfta fotbladet, så mycket man kan och så länge man kan, flera minuter. Tror det kan vara bra att träna både detta och "digga".
Quote from Funbeat user on 5 February 2012, 17:49Så vi som musicerar mycket bör alltså inte bara stampa takten med en favoritfot hela tiden, utan byta fot då och då. 😉
Kanske därför jag aldrig fått problem med benhinnorna.
Så vi som musicerar mycket bör alltså inte bara stampa takten med en favoritfot hela tiden, utan byta fot då och då. 😉
Kanske därför jag aldrig fått problem med benhinnorna.
Quote from Funbeat user on 5 February 2012, 18:37SÅ måste det vara flindra. 🙂
SÅ måste det vara flindra. 🙂
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 18:22Tackar för alla svar 🙂 riktigt bra tips, gör nu dessa och det känns redan bättre 🙂
Tackar för alla svar 🙂 riktigt bra tips, gör nu dessa och det känns redan bättre 🙂
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 18:49Härligt! 🙂
Härligt! 🙂