Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräna höftböjarna?
You need to log in to create posts and topics.

Jag måste börja optimera träningen lite om jag ska klara springa en mil innan sommaren är slut, inser jag nu.

Är det möjligt att träna upp höftböjarna? Jag har bara tränat på basic nivå och mest lärt mig att dessa ska stretchas vid passets slut för att

Styrketräning: Knäböj, utfallssteg, (sittande benspark, liggande lårcurl)

Jag är helt övertygad om att du kommer att lyckas springa en mil innan sommaren är slut, även om det är så att du bor i Nikkaluokta. Om detta är ditt enda mål, behöver du bara se till att vila upp dig mellan passen och trycka längre och längre distanser.

Du har rätt, jag ska både träna och stretcha sätet och baksidan mycket, samt mina övningar från sjukgymnasten som är typ "knipövningar" eller liknande. Det är magövningar fast man ligger bara på golvet och spänner dessa muskler samtidigt som jag gör olika

Om det är så att du tränar dina magmuskler med ett varierat program, kommer du med största sannolikhet att känna en viss svaghet i musklerna du har tränat när du far ut och springer. 🙂

Ok, du ska få ett träningstips som gör att du själv också märker at

Jag kör core en gång i veckan á 30 min, det är typ den magträning jag kör..

Bra tips förresten, att börja "baklänges". Ibland är det lättaste svåraste att komma på... haha