Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräna kuperat i Sollentuna?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,
jag är en "nygammal" löpare som inte hade sprungit lopp på 8 år innan jag sprang Sthlm marathon nu i år.

Eftersom maran var så himla rolig att springa blev jag lite taggad att testa Lidingöloppets 30 km också.
Den enda nackdelen med det är att jag

Hej!
Bor själv i Sollentuna och har lite samma problem där jag bor i Rotebro. Just närmast Rotebro är det bästa stället det så kallade "Skillingeberget" som ligger precis söder om Sollentuna Golfklubb. Men då blir det tyvärr mest upp och ner bara.
Längr

Kan passa på att förtydliga att inget av elljusspåren är speciellt kuperade. Rösjöspåret är nog det flackaste av de alla, tyvärr.
Dock precis öster om Bögs gård finns det en härlig kuperad löpslinga i skogsområdet som finns där. Visserligen inte så långt

Elljusspåret i norra änden på Viby är kort men kuperat. Ok för att det inte är några tvärbranter, men med lite fantasi får man till det ganska Lidingölikt där.

http://hiking.lonvia.de/en/?zoom=14&lat=59.4523&lon=17.97791
Nere i högra hörnet ROUTES kan man klicka och se spårlängder.
Rösjöspåret (Grön/vit 5,6km)
Rösjöspåret (gul/vit 4,3km)
Rösjöspåret (röd/vit 2,2km)
(Fattas spår kan man lägga in dem i openstre

Rösjöspåren är 5,6, 4,3 och ett på 2,2 (tror jag) och ett på 1 km... men vet inte hur man springer den kortaste.

Hoppsan. 2 på bollen.
Jag springer 5,6 några ggr varje vecka.

-"Dock precis öster om Bögs gård finns det en härlig kuperad löpslinga i skogsområdet som finns där. Visserligen inte så långt, skulle gissa på ca 2 km, men garanterat jobbigt för låren"

+1 på den. Riktigt bra slinga faktiskt, perfa för lite snabba svett

Glöm inte att anmäla dig i tid, det har blivit fullt de senaste åren!

🙂

Tack för tipsen! 🙂
I Viby brukar jag redan springa intervaller, blandat med löpning i obanad terräng. Orienterarna brukar ju också springa där. Skulle dock vilja ha både tuffare backar och längre spår. Blir många varv. 😉
I Edsviken/Silverdal springer ja

12