Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTräna med ett ben
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag har haft problem med ena knät sedan 1 år tillbaka i tiden. Om jag belastar det för mycket så får jag rejält ont som sitter i ca 2-3 veckor innan det går över. Till saken hör att jag fått problem med ryggen och måste träna för att hålla den ok.

Mjae... det tror jag inte på. En femma på att du överbelastar det friska benet och blir skadad. Prata med en sjukgymnast istället.

Jag håller med CC till fullo .... (#) vad händer??
sök hjälp hos de som kan.

Om du måste hålla igång är det nog bättre med roddmaskin, det går att få igång hjärtat bra utan att belasta knäleden så mycket.

På mig låter det som Gazzah ska söka hjälp. Två gånger på en vecka håller han med Charlotta till 100%.

Det klart du ska söka läkarhjälp.

Å andra sidan, kan det aldrig vara fel att kunna cykla med ett ben. Vi har en kille i klubben (Lygnens venner) som k

... (dubblett)

Jag åkte Roxen runt för ett par veckor sedan med en kille som hade förlorat ett ben till cancer. Han såg det som ett seger.

Ja asså... jag blev ju omkörd på Mallis i ett bergspass av en kille med bara en arm och ett ben. Det är ju helt otroligt starkt, men säkerligen en styrka som har byggts upp under lång tid och inte pang bom under en tillfällig skadeperiod.

Jag skulle gärna träna med roddmaskin om det fungerade. Problemet är att när jag väl fått ont i ryggen så fungerar styrketräning av ryggen jättedåligt för mig. Jag blir bara sämre. Det är som att musklerna redan är överansträngda och blir ännu mer överans

Pilatesboll som coreträning. http://www.balansboll.nu har övningar i massor

12