Quote from Guest on 18 September 2010, 18:19Jag fick en Garmin forerunner 405 i födelsedagspresent:D
Nu är jag mycket entusiastisk över att börja träna med hjälp av den. Men hur ska jag lägga upp min träning? Innan har jag inte haft någon möjlighet att mäta min puls. Vilka pulsintervall är lämplig
Jag fick en Garmin forerunner 405 i födelsedagspresent:D
Nu är jag mycket entusiastisk över att börja träna med hjälp av den. Men hur ska jag lägga upp min träning? Innan har jag inte haft någon möjlighet att mäta min puls. Vilka pulsintervall är lämplig
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 18:29http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=964216
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 12:47Börja med att ta reda på din maxpuls. Utan den är det svårt att sätta några gränser. Kan tipsa om Totatl heart training av Joel Friel (Triatlet)
Börja med att ta reda på din maxpuls. Utan den är det svårt att sätta några gränser. Kan tipsa om Totatl heart training av Joel Friel (Triatlet)
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 13:40träna med klockan på några pass, när du tränar "som vanligt". Då får du en uppfattning om hur olika "pulsområden" känns och kan sen dyka vidare kring pulszoner, maxpuls, återhämtningszon, mm.
träna med klockan på några pass, när du tränar "som vanligt". Då får du en uppfattning om hur olika "pulsområden" känns och kan sen dyka vidare kring pulszoner, maxpuls, återhämtningszon, mm.
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 12:29Den här gillar jag. Många bra tips!
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172321830
Den här gillar jag. Många bra tips!
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 18:47På marathon.se (träning/råd&tips/pulsbaserad träning) kan du läsa en hel del där de sammanfattar hur man löptränar med pulsnivåer. Du kan ju alltid börja med att räkna ut din ungefärliga maxpuls, finns också att läsa på massor av ställen, sök bara på "max
På marathon.se (träning/råd&tips/pulsbaserad träning) kan du läsa en hel del där de sammanfattar hur man löptränar med pulsnivåer. Du kan ju alltid börja med att räkna ut din ungefärliga maxpuls, finns också att läsa på massor av ställen, sök bara på "max
Quote from ellen olsson on 20 September 2010, 20:18David: Det går inte att räkna ut sin maxpuls.
David: Det går inte att räkna ut sin maxpuls.
Quote from Elias Engqvist on 20 September 2010, 20:46Man kan rösta på vad maxpulsen ska vara! Jag röstar på 210!
Man kan rösta på vad maxpulsen ska vara! Jag röstar på 210!
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 19:08Tack för fina tips! Min klocka har räknat ut min maxpuls till 185 men idag när jag sprang var jag som mest uppe i 191... Måste ännu prova några gånger till men överlag verkar min puls ligga skyhögt när jag springer.
Tack för fina tips! Min klocka har räknat ut min maxpuls till 185 men idag när jag sprang var jag som mest uppe i 191... Måste ännu prova några gånger till men överlag verkar min puls ligga skyhögt när jag springer.