Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej Funbeat!

Jag är en total nybörjare när det gäller cyklar och har bara nu den sista veckan läst in mig lite snabbt på de olika typerna av cyklar med tillbehör.
Mitt intresse väcktes då jag var i Australien för någon månad sedan och pratade en del med

Hej
Gissar du kommer att få många olika svar på detta!

Mitt svar är: "it depends", men visst kan du det.

Först o främst, vad är det för typ av hybrid? Är det en "mitt-emellan cykel", eller är det mer av en racer med rakt styre? Tror du skrev att den ha

Jag tränar på en av Meridas hybrider och tycker det funkar bra. Köpte till barends när jag skulle cykla Vidöstern runt för att kunna variera grepp eftersom jag annars får ont och blir stel i handlederna att bara köra med rakt styre en längre stund. Tror a

Tack för svaret!

Då jag tyvärr inte lagt modellen på minnet så efter lite googlande så skulle jag säga att det med ganska stor sannolikhet är en Scott Sub Cross 45

http://www.teamsportia.se/produkter/cykel/cyklar/sport-herr-28/scott-bike-sub-cross-45-m

Hej Christoffer.

Eftersom du skriver, att det inte spelar så stor roll hur långt och länge du cyklar utan att det är träningen i sig du vill åt, så tycker jag absolut du ska köra vidare på din hybrid utan att börja mixtra för mycket. Pedalar och skor kan

Har gjort en liknande resa som dig. Förutom lottovinsten från Australien.

Genom att cykla är man mycket mer utsatt för vind och om det är lutar. Sprang mycket tidigare och var i början rätt frustrerad när jag cyklade då jag upplevde det som mycket växli

Jag skulle rekommendera ett par pedaler med SPD på ena sidan och "vanlig" yta på andra sidan, då kan du både köra med cykelskor med klossar och med vanliga skor om du t.ex. ska använda cykeln för pendling. Hittar ett par Shimano M324 på Cykloteket för 650

Kombipedaler på rea på XXL just nu, PD-M324 SPD för 389:-

Hej,
jag var i samma sits som du, skaffade en hybrid (Nishiki PRO SLD) för att pendla till jobbet (11km) och tyckte det var så kul att jag började träna lite på helgerna med för att få motion.

Det jag kan säga var den största skillnaden för mig var när