Quote from Guest on 14 May 2009, 07:53Är det någong som har bra träningstips på hur man tränar upp sin snabbhet när det gäller att springa korta sträckor och rusher?
Är det någong som har bra träningstips på hur man tränar upp sin snabbhet när det gäller att springa korta sträckor och rusher?
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 08:03Gör en sökning på plyometrisk träning, det är det som i kombination med vanlig styrketräning i grunden gör sprinters riktigt spänstiga och snabba. Förrutom själva löpträningen, alltså. 🙂
Gör en sökning på plyometrisk träning, det är det som i kombination med vanlig styrketräning i grunden gör sprinters riktigt spänstiga och snabba. Förrutom själva löpträningen, alltså. 🙂
Quote from Eric Jacobsson on 14 May 2009, 09:04jag har frågat mig själv samma sak (mitt joggingtempo är naturligt långsamt...), och jag har väl fått höra att intervallträning ska hjälpa.
jag har frågat mig själv samma sak (mitt joggingtempo är naturligt långsamt...), och jag har väl fått höra att intervallträning ska hjälpa.
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 10:22Om du dock vill bli mer explosiv på handbollsplanen så kan jag rekommendera hoppövningar (plyometrisk träning som nämndes). Provade själv en off season och blev mycket explosivare i mina första steg. Bra stykeövningar är benböj, frivändningar och utfall.
Om du dock vill bli mer explosiv på handbollsplanen så kan jag rekommendera hoppövningar (plyometrisk träning som nämndes). Provade själv en off season och blev mycket explosivare i mina första steg. Bra stykeövningar är benböj, frivändningar och utfall.
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 13:46Läs www.idrottochkunskap.se/artiklar/leiflarsson.html Gå in o läs lita allt möjligt på Kenneth Riggbergers hemsida, riggberger.dinstudio.se Så får du lite grunder från två personer som jobber med att få svenska elitidrottare att bli bättre på funktionell
Läs http://www.idrottochkunskap.se/artiklar/leiflarsson.html Gå in o läs lita allt möjligt på Kenneth Riggbergers hemsida, riggberger.dinstudio.se Så får du lite grunder från två personer som jobber med att få svenska elitidrottare att bli bättre på funktionell
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 18:10Anders...
Tar du bort punkten så börjar länken att fungera också 😉
Anders...
Tar du bort punkten så börjar länken att fungera också 😉
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 19:00Lite svårt ska de va 😉
Lite svårt ska de va 😉
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 20:55Det var lite klurigt...
Det var lite klurigt...