Quote from Guest on 26 September 2008, 07:33Under graviditet försöker jag hålla igång med lite träning. Har dock varierat lite under mina olika "muminstadier". Svårast upplever jag att första tre månaderna är, då illamåendet greppar tag. Sen lättar det och jag tränar lättgympa, lite gravidyoga och
Under graviditet försöker jag hålla igång med lite träning. Har dock varierat lite under mina olika "muminstadier". Svårast upplever jag att första tre månaderna är, då illamåendet greppar tag. Sen lättar det och jag tränar lättgympa, lite gravidyoga och
Quote from Funbeat user on 26 September 2008, 07:43Jag har mått prima hela tiden och tränar så mycket jag orkar. Det är en del daltande om att man inte ska ta ut sig och vara rädd om sig själv, men så länge jag mår bra så mår nog bebisen bra. Leder aerobic och danspass på Friskis & Svettis och hoppas kunn
Jag har mått prima hela tiden och tränar så mycket jag orkar. Det är en del daltande om att man inte ska ta ut sig och vara rädd om sig själv, men så länge jag mår bra så mår nog bebisen bra. Leder aerobic och danspass på Friskis & Svettis och hoppas kunn
Quote from Funbeat user on 26 September 2008, 19:59Jag har också haft tur, inte illamående en enda dag! Är i ungefär v 14. Mitt problem har varit noll motivation för träning och trötthet så jag har inte tränat ett dugg. Men tack och lov funkar det bra med lugna skogspromenader så jag får röra på benen och
Jag har också haft tur, inte illamående en enda dag! Är i ungefär v 14. Mitt problem har varit noll motivation för träning och trötthet så jag har inte tränat ett dugg. Men tack och lov funkar det bra med lugna skogspromenader så jag får röra på benen och
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 12:15Är nu i början av månad 7. Har inte tränat så flitigt som jag hade tänkt (se blogg), men det har åtminstone blivit yogaträning 1-3 gånger per vecka och promenader med hunden. Har kännt mig rörlig men det är ju sånt som tas ut med tiden nu när bebin börjar
Är nu i början av månad 7. Har inte tränat så flitigt som jag hade tänkt (se blogg), men det har åtminstone blivit yogaträning 1-3 gånger per vecka och promenader med hunden. Har kännt mig rörlig men det är ju sånt som tas ut med tiden nu när bebin börjar
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 20:55Jag är i vecka 20 nu (första graviditeten) och har nästan precis fått lägga av med löpträningen. Fick efter ett löppass, så fruktansvärt ont längst ner i vänster sida av magen. Det strålade uppåt och bakåt och det släppte inte förr än efter 11 timmar 🙁
Jag är i vecka 20 nu (första graviditeten) och har nästan precis fått lägga av med löpträningen. Fick efter ett löppass, så fruktansvärt ont längst ner i vänster sida av magen. Det strålade uppåt och bakåt och det släppte inte förr än efter 11 timmar 🙁
Quote from Bengt Askerfelt on 12 November 2008, 11:44Rörelse ökar väl blodgenomströmningen och då även till moderkakan kanske. Motion borde väl även påverka blodtrycket positivt tycker jag.
I senare del av graviditet har jag bara gått promenader, simmat och gått på Vänta Barngympa (fram till v.35). Jag vil
Rörelse ökar väl blodgenomströmningen och då även till moderkakan kanske. Motion borde väl även påverka blodtrycket positivt tycker jag.
I senare del av graviditet har jag bara gått promenader, simmat och gått på Vänta Barngympa (fram till v.35). Jag vil
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 14:51Hej, länge sen någon skrev här....ni har säkert fått barn och tiden försvann...
Jag är gravid med mitt fjärde barn nu i vecka 23.
Tränar annorlunda än vanligt, mer förnuftigt-hehe
Yoga, pilates, simning, styrka och prommenader bl.a.
Min förra graviditet f
Hej, länge sen någon skrev här....ni har säkert fått barn och tiden försvann...
Jag är gravid med mitt fjärde barn nu i vecka 23.
Tränar annorlunda än vanligt, mer förnuftigt-hehe
Yoga, pilates, simning, styrka och prommenader bl.a.
Min förra graviditet f
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 17:28Jag är i vecka 24 nu, och tränar närmast av nödtvång... Jag hör till dem som har ganska stora problem med trötthet, nedstämdhet och foglossning. Träning är en av de saker som gör att jag alls orkar stiga upp på morgonen - eller på förmiddagen, då 🙂
Tidi
Jag är i vecka 24 nu, och tränar närmast av nödtvång... Jag hör till dem som har ganska stora problem med trötthet, nedstämdhet och foglossning. Träning är en av de saker som gör att jag alls orkar stiga upp på morgonen - eller på förmiddagen, då 🙂
Tidi
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 06:23Hej, upp med humöret!
Jag vet att det är lätt att säga.
Det är bara så svårt att anpassa sig efter omständigheterna.
Finna andra träningsmöjligheter.
Om du inte tränar alls tror jag du skulle må ännu sämre, tyvärr.
Det är också mycket lättare att komma ti
Hej, upp med humöret!
Jag vet att det är lätt att säga.
Det är bara så svårt att anpassa sig efter omständigheterna.
Finna andra träningsmöjligheter.
Om du inte tränar alls tror jag du skulle må ännu sämre, tyvärr.
Det är också mycket lättare att komma ti
Quote from Erik Widgren on 24 March 2009, 09:30Jag väntar 3:an och är i vecka 26. De första tre månaderna gjorde jag ingenting, i stort sett, pga illamående och trötthet men sedan började jag promenera. Nu promenerar jag, cyklar på motionscykel och styrketränar. Det känns lite i fogarna men det funkar
Jag väntar 3:an och är i vecka 26. De första tre månaderna gjorde jag ingenting, i stort sett, pga illamående och trötthet men sedan började jag promenera. Nu promenerar jag, cyklar på motionscykel och styrketränar. Det känns lite i fogarna men det funkar