Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTränar jag tillräckligt mycket?
You need to log in to create posts and topics.

12

Stockholm marathon, mindre än 200 dagar kvar.
Min första mara, och något som jag satt upp som mål, mest för mig själv, så att jag skall kunna bibehålla motivationen att träna mycket och hårt under vintern.

Löpning har alltid varit något som jag trivts me

Ja.

Ja just det jag glömde. Pepp, pepp! 😉

Skämt åsido. Alla är olika och har olika förutsättningar men jag tycker att du verkar vara i ett bra mycket bättre läge än vad jag var när jag började träna inför Stockholm marathon 2010. Du kan ju kolla min träning

Ja, är ett bra svar 🙂

Är nog bara inne i en liten mental svacka, där viss tvekan inför uppgiften infinner sig.

Sprang 16,5km i måndags och hade inga problem med 5,20 tempo, men att sänka -på långt lopp- till under 5...

Then again....

Somebody said

Det är 200 dagar kvar, det är ju en hel evighet. Kan du redan nu springa så långt och så snabbt (i rådande väder dessutom) så kommer det gå galant när juni närmar sig. (t+)

Du kanske får jobba lite på den mentala biten istället. 😉

ja rådande väder, här uppe i norr, varierar ju mellan många eller många minusgrader.
Ibland har vi snö-underlag, och ibland både snö överlag och snö-underlag (samt lite snö i sidan också).
Lite extra tungt kan det bli -när som i måndags- man kommer tillen

Jag vet inte hur Daniel Rönnqvists träningsprogram, som du hänvisar till, ser ut. Men min egen erfarenhet är att man bör träna ett snitt på ca. 4 mil i veckan i ett par månader för att kunna genomföra ett behagligt marathonlopp.

Programmet i fråga finns här på funbeat.

Tack iaf för tipset, jag kommer troligtvis inte kunna följa något "program" slaviskt mht familjen mm, så det kommer att användas som modell..

/Paul

Framförallt tiden på 5k (som borgar för en tid under 40 på milen) är mycket bättre än en mara på 4h, även under 3:30. Jag vill minnas att jag gjorde 18:40 på 5k och maran på 3:13 samma år (maran var dessutom tok-varm).

Vad det verkar är du snabb men inte

Tackar för tipsen!

5k kan jag plåga mig och springa fort, ja...
men jag är egentligen - tyvärr- inte "så" snabb.
Har inte direkt nån löparkropp att stoltsera med, men har ett bra löpsteg säger folk.

Jag har nu kommit upp mot 20k på långpass, och håller

12