Quote from Guest on 27 September 2011, 19:58Efter Stockholm halvmarathon blev jag nyfiken på att även köra Stockholm marathon. Men, efter att ha sett lilla filmen från Berlin Marathon, tvekar jag lite. Det ser ju ut att vara trångt, ja, jättetrångt. Som packad fisk(nej nu skämtar jag, men ni hajar)
Efter Stockholm halvmarathon blev jag nyfiken på att även köra Stockholm marathon. Men, efter att ha sett lilla filmen från Berlin Marathon, tvekar jag lite. Det ser ju ut att vara trångt, ja, jättetrångt. Som packad fisk(nej nu skämtar jag, men ni hajar)
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 20:08Tja alla större marathonlopp typ huvudstadsmarathons är väl ganska så trånga i starten. Men nu är du ju tydligen inte anmäld till 2012 års lopp....så varför inte jogga runt lite i utkanten av loppet å kolla in feeelingen typ. Å börja kanske vid strandväge
Tja alla större marathonlopp typ huvudstadsmarathons är väl ganska så trånga i starten. Men nu är du ju tydligen inte anmäld till 2012 års lopp....så varför inte jogga runt lite i utkanten av loppet å kolla in feeelingen typ. Å börja kanske vid strandväge
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 21:06Skulle man kunna jämföra Stockholm halvmarathon med Stockholm marathon? Är det lika trångt i de båda tävlingarna?
Skulle man kunna jämföra Stockholm halvmarathon med Stockholm marathon? Är det lika trångt i de båda tävlingarna?
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 21:15Är lite sugen också på detta, är det lika trångt som på LL ?
Kan tänka mig att det är mycket bredare överallt och iom det så är det lätt att avancera om man vill och hålla "sitt" tempo.
Är lite sugen också på detta, är det lika trångt som på LL ?
Kan tänka mig att det är mycket bredare överallt och iom det så är det lätt att avancera om man vill och hålla "sitt" tempo.
Quote from Susan Hartley on 27 September 2011, 22:06Den största faran på Stockholm marathon är faktiskt att springa de första 5 km för fort. Jag har inte upplevt någon oframkomlighet de gånger jag har sprungit, varken från startgrupp F eller D.
Den största faran på Stockholm marathon är faktiskt att springa de första 5 km för fort. Jag har inte upplevt någon oframkomlighet de gånger jag har sprungit, varken från startgrupp F eller D.
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 07:35Stockholm är en stad/bana med rätt breda gator. Kan vara lite trångt i början, det är ju trots allt ett antal tusen som springer iväg samtidigt. Allt är såklart relativt till vad man själv anser trångt men ge det ett par tre kilometer till strandvägen så
Stockholm är en stad/bana med rätt breda gator. Kan vara lite trångt i början, det är ju trots allt ett antal tusen som springer iväg samtidigt. Allt är såklart relativt till vad man själv anser trångt men ge det ett par tre kilometer till strandvägen så
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 15:35Karin, jag kan tänka mig att det såg trångt ut på bilderna från Berlin men det var inga problem alls med att ta sig fram. Lite jobbigt i slutet eftersom många som gick inte hade vett att hålla höger men det gick bra att ta sig förbi.
Sen vet jag förstås
Karin, jag kan tänka mig att det såg trångt ut på bilderna från Berlin men det var inga problem alls med att ta sig fram. Lite jobbigt i slutet eftersom många som gick inte hade vett att hålla höger men det gick bra att ta sig förbi.
Sen vet jag förstås
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 16:07Se till att va seedad så att du startar i rätt grupp utifrån dina förutsättningar så ska det inte vara några problem. Jag startade i grupp C i år och det var absolut inga problem. Håller de flesta samma fart kan det ju till och med va fördel om det är rät
Se till att va seedad så att du startar i rätt grupp utifrån dina förutsättningar så ska det inte vara några problem. Jag startade i grupp C i år och det var absolut inga problem. Håller de flesta samma fart kan det ju till och med va fördel om det är rät
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 17:20Har anmält mig nu och la in min tid på lidinglöloppet.
Så får man se vart man blir seedad...
Vart borde man bli seedad om man springer Maraton på precis under 4h (som är mitt mål )?
Har anmält mig nu och la in min tid på lidinglöloppet.
Så får man se vart man blir seedad...
Vart borde man bli seedad om man springer Maraton på precis under 4h (som är mitt mål )?
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 12:55Lidingöloppet är bra mycket trängre och framför allt ryckigare innan det tunnar ut fter någon timme än t.o.m GTB-varvet som är lite beryktat för att vara trång
Lidingöloppet är bra mycket trängre och framför allt ryckigare innan det tunnar ut fter någon timme än t.o.m GTB-varvet som är lite beryktat för att vara trång