Quote from Guest on 16 March 2007, 10:14Jag avslutade sista chemo behandling 1 feb och försöker komma igång igen med maraton träningen (ska springa stockholm mara om 2.5 månader). För 2 veckor sen orkade jag bara 20 minuters löpning, nu orkar jag drygt en timme och planera att öka successivt.
Jag avslutade sista chemo behandling 1 feb och försöker komma igång igen med maraton träningen (ska springa stockholm mara om 2.5 månader). För 2 veckor sen orkade jag bara 20 minuters löpning, nu orkar jag drygt en timme och planera att öka successivt.
Quote from Funbeat user on 16 March 2007, 10:24Hej!
Naturligtvis ska du göra som du känner för, men vill du ha experthjälp så tycker jag att du ska prata med en sjukgymnast på din onkologmottagning/ avd. som känner till hur kroppen fungerar efter kemoterapi.
Lycka till!
Hej!
Naturligtvis ska du göra som du känner för, men vill du ha experthjälp så tycker jag att du ska prata med en sjukgymnast på din onkologmottagning/ avd. som känner till hur kroppen fungerar efter kemoterapi.
Lycka till!
Quote from Camilla Höög on 16 March 2007, 10:31Ett maraton handlar mycket om att anstränga kroppen under lång tid.
Jag har fått rekommendationen (inför långlopp) att det är viktigt att börja med att vänja kroppen vid ansträngning under lång tid. Hastigheten är sekundärt. Alltså, gå långa promenader i
Ett maraton handlar mycket om att anstränga kroppen under lång tid.
Jag har fått rekommendationen (inför långlopp) att det är viktigt att börja med att vänja kroppen vid ansträngning under lång tid. Hastigheten är sekundärt. Alltså, gå långa promenader i
Quote from Fredrik Närenfors on 16 March 2007, 12:18Skicka ett privat mess till signaturen Gazzah, alias Gary Fleming, här på funbeat, om han inte hoppar in här själv 🙂 Han har personlig erfarenhet.
Tvivlar på att en sjukgymnast har minsta susning om hur man förbereder sig inför ett maraton.Men fortsä
Skicka ett privat mess till signaturen Gazzah, alias Gary Fleming, här på funbeat, om han inte hoppar in här själv 🙂 Han har personlig erfarenhet.
Tvivlar på att en sjukgymnast har minsta susning om hur man förbereder sig inför ett maraton.
Men fortsä
Quote from Funbeat user on 20 March 2007, 09:05Tack för goda rådet -- jag har haft e-post kontakt med Gary och fått massor med inspiration. Jag fortsätter med min kom-igång-igen träning och hoppas på en trevlig marathon 9/6.
Tack för goda rådet -- jag har haft e-post kontakt med Gary och fått massor med inspiration. Jag fortsätter med min kom-igång-igen träning och hoppas på en trevlig marathon 9/6.
Quote from Funbeat user on 20 March 2007, 09:22Lycka till Meg! Härlig träning på dig!! BILD:http://www.odla.nu/forums/style_emoticons/default/yaay.gif
Lycka till Meg! Härlig träning på dig!! BILD:http://www.odla.nu/forums/style_emoticons/default/yaay.gif
Quote from Funbeat user on 20 March 2007, 10:03Instämmer med föregående!
Instämmer med föregående!
Quote from Fredrik Närenfors on 20 March 2007, 11:59Lycka till 🙂
Lycka till 🙂
Quote from Funbeat user on 20 March 2007, 12:35Hejsan,
Tänkte mest önska dig en massa lycka till och säga hur imponerad jag är att du sätter upp ett sådant mål. Bara att du gör det säger mig att du kommer klara av det.
Annars är min amatöråsikt att mängdökningen bör ske långsamt. 10% mer varje vecka
Hejsan,
Tänkte mest önska dig en massa lycka till och säga hur imponerad jag är att du sätter upp ett sådant mål. Bara att du gör det säger mig att du kommer klara av det.
Annars är min amatöråsikt att mängdökningen bör ske långsamt. 10% mer varje vecka
Quote from Funbeat user on 20 March 2007, 14:03Meg, du kan nog prata med Heidi Palosaari också.
Meg, du kan nog prata med Heidi Palosaari också.