Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräning för kuperade långlopp
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Har en förkärlek till att springa långt, gärna trail. Jag har sprungit några maror och något enstaka lopp längre (44km). Jag deltog i Sälen fjällmara i somras, vilket för övrigt var en skön upplevelse!

Nu har jag gått och anmält mig till Fjällmarat

Lugnt och länge är min melodi. Gärna kuperat. Viktigt att ta det lugnt uppför, gärna gå om det är brantare. Energi behöver man, vilket gör att man måste träna på att äta och dricka.

Att gå uppför en slalombacke, eller en brant backe är bra träning. Ta de

Vila i uppförsbackarna. Gasa i nerförsbackarna.

Rekommenderar Hammarby Alpin Maraton om du är i stockholmstrakten den 23/11.

Jag håller med Gunnar. Den som kan och vågar gasa på mest utför får bästa tiden i riktigt kuperade lopp. Omvänd backträning, där man går upp och springer ner är inte alls dumt. Hammarby Alpin den 23/11 är en perfekt genomkörare för ett bergslopp. 42,8 km

Som arrangör av Hammarby Alpin Marathon kan jag nämna att det är två platser kvar, och att tävlingen är den 23 nov. Max 50 st. deltagare.

Den som är sugen...och helst startar, är välkommen med en anmälan.

Mer information om tävlingen finns på http://som

Så, apropå backar. Här kommer några funderingar.
Korta el långa? Antar att långa blir mer åt mjölksyretålighet ?!?
På de korta hinner man ju inte bli så trött pulsmässigt utan mer muskeltrötthet.
Rent teoretiskt funderat jag på musklerna och hur det h

Grrr...skrev ett inlägg som var långt. Tyyyyyyyypiskt att trådlösa nätverket krånglade.

Mina funderingar med tips kommer senare. Ska skriva dem i Word först.

Nu har jag inte sprungit några fjällmaror med många höjdmeter utan min erfarenhet är mera LL. Och när jag tränade inför LL, sprang jag gärna många varv på kuperade elljusspår. Det tyckte jag var bra träning, både för uppför- och nerförslöpning.

Vilka tider är normalt för tjejer kvinnor o ligga på är
41 o har bara tränat sporadiskt i perioder. Vore ju kul o veta så man vet hur man ligger till. Har tokigt nog anmält mig till sälenmaran 2014. o är rätt otränad för tillfället.