Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräning för säsong 2012
You need to log in to create posts and topics.

12

Alltså, jag blir så glad!

Har just suttit och meckat lite med den övergripande träningsplaneringen för 2012 (ja, jag vet att det är sent...) och ser att det kommer att gå vägen!

Gick också tillbaka till mitt bästa år, 2009, och kunde se att jag svarar o

Tja jag säger ju till alla som frågar mig om hur myche jag tränar och vad jag tränar å hur länge vad det nu handlar om som jag tränar....att jag faktiskt inte ser det som att jag tränar. Jag är bara ute å joggar å streakar men ibland vill jag nästan kalla

Jag önskar att jag kunde planera min träning för hela året. Jag vet inte hur det skulle går, jag kör mest på känsla för att jag gillar spontanitet. Men det finns klart fördelar med att har planen på svart och vitt.

I mitt huvud så ser planen ut så hur.

Härligt Kjell och Andrew att ni båda klarar att springa så fritt! För mig är planering (åtminstone grovplanering) lite av ett måste för att det skall bli av att jag tränar. Och just nu är planeringen viktig så jag inte springer för mycket under upptrappni

Fredrika:
Nu är jag student så jag har ganska mycket tid över men även när jag jobbade heltid så sprang jag minst 6km till jobbet, sen ibland så förlängde jag rundan till en mil eller så. Sen var det minst 6km hem igen. Oftast var det dock någon slags län

Perfekt, löpning som transport är nog bästa sättet ever att komma upp i volym. Jag hade 6 km själv till gamla jobbet. Nu har jag 850 meter så det är inte lika bra 🙂 Med lite tur är det snart 14 km dock, då kan vi börja snacka volym igen 😉

2 x 850m är perfekt för att får upp farten 🙂

Jag krashade löparåret 2011 på höstkanten med några förkylningar och för mycket att göra på jobbet och mycket privat.
Egentligen blev det bara ett bra resultat på hela året, drygt 70 km på Skövde 6H.

Så min plan för 2012 är att återgå till grundträningen

Andrew och Fredrika....ja man kan ju tjäna in en slant på sitt joggande åxå å hör bara på dom här två snåla skottarna = Jim McDougal stolt till sin pappa Andrew. "Idag sprang jag efter bussen å tjänade in 10 pence..." Andrew...."Å din oekonomiska slyngel.

Det finns såååå många lopp att träna inför 2012 att åtminstone jag grovplanerar säsongen för att överblicka och sortera bort kollisioner.

Ex. Lidingö Ultra 28 april kolliderarar med halvmaran Kungsholmen Runt 5 maj. Ett 5-mils ultra bara en vecka före en

12