Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräning i löpteknik
You need to log in to create posts and topics.

Ägnade tre timmar i söndags till träning i löpteknik under ledning av Markus Stålbom, http://www.bgmsanalys.se.

Kan klart rekommenderas. Markus förespråkar framfotalöpning, men utan att tvinga in ngn på det. Genom flera olika övningar så blir det det automatisk

Tror jag säkert. Rådet måste vara till alla som börjar springa att börja med löpteknik, inte långa pass.

Tror att en felaktig löpteknik mycket väl kan bidra till skador samt att man får det väldigt jobbigt att springa.

Plus med en bra löpteknik så blir

Jag är lite sugen på att testa när de kommer till Malmö även om datumet kanske inte är jättebra... Dagen efter valborg... (#) Men jag har precis börjat springa lite lätt efter skada. Hur mycket löpningen är det under de tre timmarna? Jag vill inte riskera

Faktum är att jag själv var (är) skadad under träningen. (Jag har överbelastat fettkudden under hälen under hösten i tennis, och satte spiken i kistan på juldagen med en jullöpning i trasiga skor, med vanlig hällöpning). Men framfotalöpning fungerar otrol

Det låter lockande då. Får se hur mina valborgsplaner ser ut först bara innan jag planerar in dagen efter med löpning. 😉

+1 Rekommenderas!

Jag var på samma upplägg i Skatås igår. Kan bara instämma i att det var väldigt givande.

Har försökt bättra på löptekniken under våren och gå över mer på "framfotslöpning". Fick klart för mig att jag gjort en rad fel, plus att jag fick

Björn; länken fungerar inte. Har du någon annan adress?

/kristin

Ta bara bort pricken i slutet på adressen så funkar den:

http://www.bgmsanalys.se/

+1 för mig med

Var i skatås tillsammans med Dan och kan bara instämma med föregående inlägg.

+1

Jag har varit med på både mini-clinic och uppföljnings-clinic och kan bara instämma i de positiva orden. Markus är mycket kunnig och har dessutom förmågan att lära ut på ett pedagogiskt sätt. Grupperna är så pass små att alla får personlig feedback oc