Quote from Guest on 11 October 2012, 12:33Har lite funderingar om hur jag ska lägga upp min träning i några månader framöver och tänkte att jag kanske kan få några tips här. 🙂 Ska springa Stockholm Marathon i juni och målet är att bygga upp en grund så att jag klarar att genomföra maran. Har in
Har lite funderingar om hur jag ska lägga upp min träning i några månader framöver och tänkte att jag kanske kan få några tips här. 🙂 Ska springa Stockholm Marathon i juni och målet är att bygga upp en grund så att jag klarar att genomföra maran. Har in
Quote from Funbeat user on 11 October 2012, 12:43Wow det blev visst världens längsta inlägg, känn dig fri att bara svara på rubriken om du inte orkar läsa. 🙂
Wow det blev visst världens längsta inlägg, känn dig fri att bara svara på rubriken om du inte orkar läsa. 🙂
Quote from Funbeat user on 11 October 2012, 13:20Nej jag tycker inte ökningen är för tuff. Följer man 5%-teorin skulle du kunna vara uppe i 8 mil i veckan efter 18 veckor.
Tränar du inför marathon känns det ju helt rätt att ha ett långpass varje vecka. När jag klottrar lite på dina planer i excel så få
Nej jag tycker inte ökningen är för tuff. Följer man 5%-teorin skulle du kunna vara uppe i 8 mil i veckan efter 18 veckor.
Tränar du inför marathon känns det ju helt rätt att ha ett långpass varje vecka. När jag klottrar lite på dina planer i excel så få
Quote from Funbeat user on 11 October 2012, 13:29Vad bra att jag inte är helt ute och cyklar, vill inte vara för optimistisk och öka mer än jag rimligtvis bör klara.
Vecka 2 och 5 hade jag planerat in 27 km, och långpasset utbytt mot 12 km distans (gäller bara de två veckorna, annars är det riktiga lån
Vad bra att jag inte är helt ute och cyklar, vill inte vara för optimistisk och öka mer än jag rimligtvis bör klara.
Vecka 2 och 5 hade jag planerat in 27 km, och långpasset utbytt mot 12 km distans (gäller bara de två veckorna, annars är det riktiga lån
Quote from Funbeat user on 11 October 2012, 13:44Jag har lite fastnat på att viloveckan skall vara hälften så tuff som den tuffaste veckan, men brukar vara för rastlös för att riktigt få det att funka. Jag har också precis börjat springa och min 6e vecka sprang jag nästan 6 mil, och siktade då på 30 km
Jag har lite fastnat på att viloveckan skall vara hälften så tuff som den tuffaste veckan, men brukar vara för rastlös för att riktigt få det att funka. Jag har också precis börjat springa och min 6e vecka sprang jag nästan 6 mil, och siktade då på 30 km
Quote from Funbeat user on 14 October 2012, 12:59Jag har inte satt mig in i din planering särskilt noga men tänkte ändå säga:
läs olika diskussioner här på Funbeat, låna böcker om löpning på biblioteket eller varför inte skicka efter Mackans bok: Marcus Nilsson/Löpträning mitt i livet. Jag tror på: www
Jag har inte satt mig in i din planering särskilt noga men tänkte ändå säga:
läs olika diskussioner här på Funbeat, låna böcker om löpning på biblioteket eller varför inte skicka efter Mackans bok: Marcus Nilsson/Löpträning mitt i livet. Jag tror på: www
Quote from Funbeat user on 14 October 2012, 13:47Kan bara hålla med föregående inlägg, jag är också mycket övertygad adept till Mackan.
Kan bara hålla med föregående inlägg, jag är också mycket övertygad adept till Mackan.
Quote from Jonny Persson on 14 October 2012, 15:37Tack Kerstin och Niklas och grattis till maratondebuten!
Tack Kerstin och Niklas och grattis till maratondebuten!
Quote from Funbeat user on 17 October 2012, 20:37Niklas, hälften så tuff alltså? Det var mindre än jag visste men säkert vettigt för mig med tanke på att jag inte tränat så länge. Kör du hälften så lätt på viloveckan även när du är nere på ganska små distanser typ 3-4 mil per vecka?
Och vad imponerad
Niklas, hälften så tuff alltså? Det var mindre än jag visste men säkert vettigt för mig med tanke på att jag inte tränat så länge. Kör du hälften så lätt på viloveckan även när du är nere på ganska små distanser typ 3-4 mil per vecka?
Och vad imponerad
Quote from Funbeat user on 17 October 2012, 22:29Johanna; jag sprang totalt 10 mil i våras inför Göteborgsvarvet. Själva varvet var en plåga och när jag kom in på stadion så vek sig faktisk benen och två sjukvårdare fick gå med mig en bit in i mål.
Jag var tidigare alpinist och rörde mig som snabbast i
Johanna; jag sprang totalt 10 mil i våras inför Göteborgsvarvet. Själva varvet var en plåga och när jag kom in på stadion så vek sig faktisk benen och två sjukvårdare fick gå med mig en bit in i mål.
Jag var tidigare alpinist och rörde mig som snabbast i