Quote from Guest on 25 October 2012, 16:11Träningsprogram för Lidingö Triathlon? Någon som kan tipsa om ett?
Bakgrund, själv har jag blitt en liten tjock soffpotatis och försöker komma igång och har alltid ett mål (måste ha), jag hoppas kunna vara med och genomföra Lidingö Triathlon 2013 men för
Träningsprogram för Lidingö Triathlon? Någon som kan tipsa om ett?
Bakgrund, själv har jag blitt en liten tjock soffpotatis och försöker komma igång och har alltid ett mål (måste ha), jag hoppas kunna vara med och genomföra Lidingö Triathlon 2013 men för
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 16:21Lidingö Triathlon är ju "bara" på sprintdistans, dvs. definitivt något som så gott som alla kan genomföra utan att för den delen träna allt för mycket. Dessutom ligger det ju ganska långt fram i tiden. Jag tror inte att du behöver något speciellt tränings
Lidingö Triathlon är ju "bara" på sprintdistans, dvs. definitivt något som så gott som alla kan genomföra utan att för den delen träna allt för mycket. Dessutom ligger det ju ganska långt fram i tiden. Jag tror inte att du behöver något speciellt tränings
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 23:33Kloka ord.
Tänk också på att det är terräng både på cykling och löpning. Just cyklingen kan ju vara bra att köra på motionsspår så att du vänjer dig vid att cykla i kuperat. Kan ju vara trist att bryta pga att man kör av vägen (händer inte så ofta).
Thoma
Kloka ord.
Tänk också på att det är terräng både på cykling och löpning. Just cyklingen kan ju vara bra att köra på motionsspår så att du vänjer dig vid att cykla i kuperat. Kan ju vara trist att bryta pga att man kör av vägen (händer inte så ofta).
Thoma
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 08:50Just cyklingen kan ju vara bra att köra på ridstigar så att man inte förstör motionsspåren, skrämmer vettet ur joggare och bryter mot Allemansrätten.
Just cyklingen kan ju vara bra att köra på ridstigar så att man inte förstör motionsspåren, skrämmer vettet ur joggare och bryter mot Allemansrätten.
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 09:02Varför skulle motionsspårscykling bryta mot "Allemansrätten"?
Varför skulle motionsspårscykling bryta mot "Allemansrätten"?
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 09:05För att fröken sade åt oss att det var så när vi hade allemansrättenlektion i fyran. I vilket fall tycker jag att det är ofint.
För att fröken sade åt oss att det var så när vi hade allemansrättenlektion i fyran. I vilket fall tycker jag att det är ofint.
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 09:24Saxat ur länk nedan:
"
...Tänk särskilt på att:- undvika mjuka stigar, särskilt på våren och hösten, när det är blött i markerna
...
- grovmönstrade däck lätt skadar stigar och ömtålig mark
...
"
Men, man får som sagt cykla på motionsspår, se m
Saxat ur länk nedan:
"
...Tänk särskilt på att:
- undvika mjuka stigar, särskilt på våren och hösten, när det är blött i markerna
...
- grovmönstrade däck lätt skadar stigar och ömtålig mark
...
"
Men, man får som sagt cykla på motionsspår, se m
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 10:01Från samma länk:
"Det finns inget allmänt förbud att cykla på motionsspår och vandringsleder. Men de är anlagda för dem som går eller springer. Därför måste du ta det lugnt och räkna med att de som springer eller går har företräde."Se där! Learning some
Från samma länk:
"Det finns inget allmänt förbud att cykla på motionsspår och vandringsleder. Men de är anlagda för dem som går eller springer. Därför måste du ta det lugnt och räkna med att de som springer eller går har företräde."
Se där! Learning some
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 13:05Om man får cykla på motionsspår beror vilken kommun man bor i. Finns kommuner som förbjudit cykling på motionsspår i kommunstadgan (eller vad den nu heter) vilket gör det olagligt.
Om man får cykla på motionsspår beror vilken kommun man bor i. Finns kommuner som förbjudit cykling på motionsspår i kommunstadgan (eller vad den nu heter) vilket gör det olagligt.
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 13:07Ja, och?
Ja, och?