Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 13:34Benjamin, har du någon länk till något exempel eller något annat som stödjer ditt påstående? (är nämligen intresserad av att se hur det ser ut hemmavid)
Benjamin, har du någon länk till något exempel eller något annat som stödjer ditt påstående? (är nämligen intresserad av att se hur det ser ut hemmavid)
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 13:57Samma länk igen:
"Kommunen eller polisen kan reglera cykling på motionsspår och vandringsleder. Det sker genom lokala trafikföreskrifter eller lokala ordningsföreskrifter. Vägmärket "Cykelåkning förbjuden" visar var du inte får cykla.Du måste själv ta
Samma länk igen:
"Kommunen eller polisen kan reglera cykling på motionsspår och vandringsleder. Det sker genom lokala trafikföreskrifter eller lokala ordningsföreskrifter. Vägmärket "Cykelåkning förbjuden" visar var du inte får cykla.
Du måste själv ta
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 15:24Låter på det citatet som om kommunen har rätt att sätta upp "cykling förbjuden"-skyltar och att det räcker att hålla utkik efter dessa (och inte behöva trampa in på kommunhuset och leta i gamla arkiv).
EDIT: alltså vad man kan förvänta sig att göra i pra
Låter på det citatet som om kommunen har rätt att sätta upp "cykling förbjuden"-skyltar och att det räcker att hålla utkik efter dessa (och inte behöva trampa in på kommunhuset och leta i gamla arkiv).
EDIT: alltså vad man kan förvänta sig att göra i pra
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 15:29Det är många som sätter upp egna skyltar som har ingen juridisk funktion mer än att de skitar ned naturen.
Det är många som sätter upp egna skyltar som har ingen juridisk funktion mer än att de skitar ned naturen.
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 15:35I alla(?) kommuner finns lokala ordningsföreskrifter och/eller lokala trafikföreskrifter som eventuellt reglerar var cykelåkning inte är tillåten. Dessa föreskrifter brukar numer finnas tillgängliga på kommunens hemsida. Det räcker alltså inte med att sät
I alla(?) kommuner finns lokala ordningsföreskrifter och/eller lokala trafikföreskrifter som eventuellt reglerar var cykelåkning inte är tillåten. Dessa föreskrifter brukar numer finnas tillgängliga på kommunens hemsida. Det räcker alltså inte med att sät
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 15:48Mårten: already did that. Hittade inget... 🙁
Mårten: already did that. Hittade inget... 🙁
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 15:58Linus: Om din profil stämmer och du bor i Höör så finns de här:
http://hoor.se/Global/Kommunens%20f%c3%b6rfattningssamling/Lokala%20ordningsf%c3%b6reskrifter%20rev%20efter%20Lst%20beslut.pdfVid en snabb genomläsning så kan jag inte hitta något om cyklin
Linus: Om din profil stämmer och du bor i Höör så finns de här:
http://hoor.se/Global/Kommunens%20f%c3%b6rfattningssamling/Lokala%20ordningsf%c3%b6reskrifter%20rev%20efter%20Lst%20beslut.pdf
Vid en snabb genomläsning så kan jag inte hitta något om cyklin
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 16:03Wow Mårten, vilken service. Man tackar och bockar. Letade själv men hittade inget. 🙂
Wow Mårten, vilken service. Man tackar och bockar. Letade själv men hittade inget. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 November 2012, 10:40När jag var aktiv MTB-cyklist bodde jag i Västerås. Där är det förbjudet med cykling i motionsspår enligt paragraf 22 i följande dokument:
http://www.vasteras.se/Tvarsnittsdokument/Kommunfullmäktige/Lokal%20ordningsföreskrift.pdf
När jag var aktiv MTB-cyklist bodde jag i Västerås. Där är det förbjudet med cykling i motionsspår enligt paragraf 22 i följande dokument:
http://www.vasteras.se/Tvarsnittsdokument/Kommunfullmäktige/Lokal%20ordningsföreskrift.pdf
Quote from Funbeat user on 7 November 2012, 22:48Jag skulle nog föredra motionsspår före ridstigar av flera skäl:
1) Det liknar bättre spåren på Lidingö triathlon (nu är tråden på på rätt spår)
2) Jobbigt att cykla i lera (på Lidingö är i alla fall ridspåren betydligt lerigare än motionsdito)
3) Jag han
Jag skulle nog föredra motionsspår före ridstigar av flera skäl:
1) Det liknar bättre spåren på Lidingö triathlon (nu är tråden på på rätt spår)
2) Jobbigt att cykla i lera (på Lidingö är i alla fall ridspåren betydligt lerigare än motionsdito)
3) Jag han