Quote from Guest on 14 May 2015, 18:50Hej
Behöver lite tips. Är 49 år 183cm vikt 93kg och skall cykla Vätternrundan igen...(25 år senast). Har nu cyklat och tränat 610km men får inte de svar från kroppen jag förväntar mig. Brukar köra olika långa rundor 30, 60 eller som idag 98km. När vi kör
Hej
Behöver lite tips. Är 49 år 183cm vikt 93kg och skall cykla Vätternrundan igen...(25 år senast). Har nu cyklat och tränat 610km men får inte de svar från kroppen jag förväntar mig. Brukar köra olika långa rundor 30, 60 eller som idag 98km. När vi kör
Quote from Funbeat user on 14 May 2015, 19:0062 mil träning så här långt in i säsongen är ju inte speciellt mycket så du skall nog träna mer och varva distansträning med någon form av intervallträning.
62 mil träning så här långt in i säsongen är ju inte speciellt mycket så du skall nog träna mer och varva distansträning med någon form av intervallträning.
Quote from Funbeat user on 14 May 2015, 21:53Hej
Allt är relativt. Man hoppas på bättre svar från kroppen men det är nog bara att ge sig till tåls.
//GG
Hej
Allt är relativt. Man hoppas på bättre svar från kroppen men det är nog bara att ge sig till tåls.
//GG
Quote from Camilla Höög on 15 May 2015, 09:19Upplever du samma problem i uppförsbackar även tidigt i passet?
Jag tänker även något kring utväxling och benstyrka. Ser du till att hålla uppe kadensen eller kör du mer på rå benstyrka?
Upplever du samma problem i uppförsbackar även tidigt i passet?
Jag tänker även något kring utväxling och benstyrka. Ser du till att hålla uppe kadensen eller kör du mer på rå benstyrka?
Quote from Funbeat user on 15 May 2015, 10:13Du har inte så mycket tid att spela på att toppa formen men jag skulle föreslå 2 intervallpass (ca 1h) + ett långpass i veckan (10-12mil) kommande 3 veckor. Sista helgen innan VR ett kortare långpass (ca 6-8mil). Se till att vila mycket sista veckan. Bra
Du har inte så mycket tid att spela på att toppa formen men jag skulle föreslå 2 intervallpass (ca 1h) + ett långpass i veckan (10-12mil) kommande 3 veckor. Sista helgen innan VR ett kortare långpass (ca 6-8mil). Se till att vila mycket sista veckan. Bra
Quote from Funbeat user on 16 May 2015, 11:19Tycker du inte ska dra för stora växlar av att du inte orkar trycka på uppför när du har så lite träning i kroppen. 93 kilo är också ganska mycket att transportera i uppförsbackar så du får helt enkelt räkna med bra mycket lägre fart om du håller samma ef
Tycker du inte ska dra för stora växlar av att du inte orkar trycka på uppför när du har så lite träning i kroppen. 93 kilo är också ganska mycket att transportera i uppförsbackar så du får helt enkelt räkna med bra mycket lägre fart om du håller samma ef
Quote from Funbeat user on 17 May 2015, 07:30Göran, som du redan vet är VR 30 mil och det är där jag skulle lägga krutet. Intervaller är säkert jättebra för att bli snabbare/starkare och kunna ta backar. Men jag tror inte du ska cykla VR snabbt, men jag kan ha fel. Och backarna på VR är kanske inte
Göran, som du redan vet är VR 30 mil och det är där jag skulle lägga krutet. Intervaller är säkert jättebra för att bli snabbare/starkare och kunna ta backar. Men jag tror inte du ska cykla VR snabbt, men jag kan ha fel. Och backarna på VR är kanske inte
Quote from Funbeat user on 19 May 2015, 09:10Hej Tack för alla tips.
Märker nu att jag tappat lite i vikt vilket är bra mindre att släpa på 🙂 Jag har noterat att jag dricker nog lite för lite. Men det är svårt att dricka när man flåsar som en flodhäst.
Mjölksyran i benen kommer när som i ett lop
Hej Tack för alla tips.
Märker nu att jag tappat lite i vikt vilket är bra mindre att släpa på 🙂 Jag har noterat att jag dricker nog lite för lite. Men det är svårt att dricka när man flåsar som en flodhäst.
Mjölksyran i benen kommer när som i ett lop
Quote from Mattias Johansson on 19 May 2015, 10:16Det som har passat mig bäst är inför VR:
Träning: medeldistans fredag, långdistans lördag, återhämtningspass söndag. En eller två tempopass mitt i veckan.
Sista veckan: Normalt pass helgen innan men inte så man känner sig sliten. En eller två kortare lugn
Det som har passat mig bäst är inför VR:
Träning: medeldistans fredag, långdistans lördag, återhämtningspass söndag. En eller två tempopass mitt i veckan.
Sista veckan: Normalt pass helgen innan men inte så man känner sig sliten. En eller två kortare lugn
Quote from Funbeat user on 19 May 2015, 10:47Hur nära ett träningslopp kan man äta kolhydrater som gör nytta ? 1 timme eller mer ?
Jag tror att du kallt kan räkna med att de kolhydrater du stoppar i dig en minut före start kommer du att ha nytta av på ett eller annat sätt.
Sen beror det naturligt
Hur nära ett träningslopp kan man äta kolhydrater som gör nytta ? 1 timme eller mer ?
Jag tror att du kallt kan räkna med att de kolhydrater du stoppar i dig en minut före start kommer du att ha nytta av på ett eller annat sätt.
Sen beror det naturligt