Quote from Guest on 10 May 2011, 20:11Jag började träna löpning för ett drygt år sedan och har precis klarat av min första halvmara på 1:57:40 (5:36 min/km) vilket jag är mycket nöjd med. Jag har sprungit en halvmil på som bäst 23 minuter (4:36 min/km).
De närmaste loppen och större delen av
Jag började träna löpning för ett drygt år sedan och har precis klarat av min första halvmara på 1:57:40 (5:36 min/km) vilket jag är mycket nöjd med. Jag har sprungit en halvmil på som bäst 23 minuter (4:36 min/km).
De närmaste loppen och större delen av
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 20:21Grattis till en bra ½-marapremiär!
Efter en sanbb titt i din träningskalender, tror jag att du är på god väg att arbeta dig ner till en miltid under 50 minuter till augusti.
Jag skulle försöka att fördela de 3 milen på ungefär följande sätt:
Pass 1: Fo
Grattis till en bra ½-marapremiär!
Efter en sanbb titt i din träningskalender, tror jag att du är på god väg att arbeta dig ner till en miltid under 50 minuter till augusti.
Jag skulle försöka att fördela de 3 milen på ungefär följande sätt:
Pass 1: Fo
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 20:29Glöm för allt i världen inte GLÄDJEN i löpningen. Känns ett pass tråkigt å du typ inte orkar....så jogga bara runt en sväng å må bra. Det får absolut inte bli tvångsmässigt det här med träningen....känner du sedan att allt bara är roligt å bra så ska du n
Glöm för allt i världen inte GLÄDJEN i löpningen. Känns ett pass tråkigt å du typ inte orkar....så jogga bara runt en sväng å må bra. Det får absolut inte bli tvångsmässigt det här med träningen....känner du sedan att allt bara är roligt å bra så ska du n
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 20:36Håller med Kjelle helt och hållet. Det var därför jag tipsade om variationerna varje typ av pass kan innebära. Köra slaviskt efter ett schema brukar inte pass a så många - även om vissa finner glädje i det upplägget också 🙂
Håller med Kjelle helt och hållet. Det var därför jag tipsade om variationerna varje typ av pass kan innebära. Köra slaviskt efter ett schema brukar inte pass a så många - även om vissa finner glädje i det upplägget också 🙂
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 21:58Absolut! Jag hade tänkt att springa en långsam mil idag, men det visade sig att det satt kvar av halvmaran i benen än jag trodde, så det blev en hyfsat snabb halvmil istället. Jag är inte låst till planer, för oftast har jag inga. Det var lite grann därfö
Absolut! Jag hade tänkt att springa en långsam mil idag, men det visade sig att det satt kvar av halvmaran i benen än jag trodde, så det blev en hyfsat snabb halvmil istället. Jag är inte låst till planer, för oftast har jag inga. Det var lite grann därfö
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 22:11Intervaller och backintervaller begriper jag, men vad menas med löpteknikövningar och löpstyrkeövningar? Jag har nollkoll på termer och teknik; jag bara springer...
Intervaller och backintervaller begriper jag, men vad menas med löpteknikövningar och löpstyrkeövningar? Jag har nollkoll på termer och teknik; jag bara springer...
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 22:40Löpteknik och löpstyrka är precis vad det låter som. Inspiration till övningar kan du få om du söker på löpteknik eller löpskolning, samt löpstyrka på YouTube.
Löpteknikövningar är till för att effektivisera ditt löpsteg och styrkeövningarna är att träna
Löpteknik och löpstyrka är precis vad det låter som. Inspiration till övningar kan du få om du söker på löpteknik eller löpskolning, samt löpstyrka på YouTube.
Löpteknikövningar är till för att effektivisera ditt löpsteg och styrkeövningarna är att träna