Quote from Guest on 24 September 2014, 17:24Hur stor skillnad har ni mellan tränings- och tävlingstider?
Vore skoj med lite exempel på 5k, 10k, HM osv 🙂Idag sprang jag 5k på 19:45 på träning, är det rimligt att hoppas att jag klarar sub40 på milen på tävling? 🙂 Har förövrigt lyckats skrapa ihop
Hur stor skillnad har ni mellan tränings- och tävlingstider?
Vore skoj med lite exempel på 5k, 10k, HM osv 🙂
Idag sprang jag 5k på 19:45 på träning, är det rimligt att hoppas att jag klarar sub40 på milen på tävling? 🙂 Har förövrigt lyckats skrapa ihop
Quote from Funbeat user on 24 September 2014, 17:34Hur var upplägg för de 5km? Kändes lätt?
Jag är ny till löpning och sällan spräng under 5min temp på träning men klarade en mil på
49 och 21km på 1:46.
Hur var upplägg för de 5km? Kändes lätt?
Jag är ny till löpning och sällan spräng under 5min temp på träning men klarade en mil på
49 och 21km på 1:46.
Quote from Funbeat user on 24 September 2014, 17:40De flesta springer fortare på tävling.
Träningssprang jag 5K så tog det minst 21 minuter.
På tävling sub 19.Varför ta ut sig på träning.
Jag sparade krutet tills det blev tävling. (t+)PS. Ovanstående hände upp till ålder 60.
PPS. Nu är jag 76 så ja
De flesta springer fortare på tävling.
Träningssprang jag 5K så tog det minst 21 minuter.
På tävling sub 19.
Varför ta ut sig på träning.
Jag sparade krutet tills det blev tävling. (t+)
PS. Ovanstående hände upp till ålder 60.
PPS. Nu är jag 76 så ja
Quote from Funbeat user on 24 September 2014, 18:22Tack för era svar!
Jag sprang mina 5k på bana, så det var platt och exakt rätt längd 🙂
Det var såklart jobbigt men kändes rätt lätt efteråt, såklart :>
Tack för era svar!
Jag sprang mina 5k på bana, så det var platt och exakt rätt längd 🙂
Det var såklart jobbigt men kändes rätt lätt efteråt, såklart :>
Quote from Funbeat user on 24 September 2014, 20:03Om tävlingen också är på bana skulle jag säga att du har goda chanser att klara det. Annars tar nummerlappseffekten och baneffekten delvis ut varandra.
Om tävlingen också är på bana skulle jag säga att du har goda chanser att klara det. Annars tar nummerlappseffekten och baneffekten delvis ut varandra.
Quote from Funbeat user on 26 September 2014, 02:30Emotsäger inga svar, vill bara anlägga ett alternativt perspektiv. Min träningsvecka består, varierat, av ett kvalitetspass - som ofta är snabbdistans - och sedan det vanliga: distans, lång, jogg, samt fri träning. Själv tävlar jag aldrig/sällan, utan jag
Emotsäger inga svar, vill bara anlägga ett alternativt perspektiv. Min träningsvecka består, varierat, av ett kvalitetspass - som ofta är snabbdistans - och sedan det vanliga: distans, lång, jogg, samt fri träning. Själv tävlar jag aldrig/sällan, utan jag
Quote from Funbeat user on 26 September 2014, 16:00Hm, 63 min på 15,5 km låter ganska överkommligt ändå, det har till och med jag klarat på träningstest ett par gånger (-500m). Kanske det ska vara 53 min?
Hm, 63 min på 15,5 km låter ganska överkommligt ändå, det har till och med jag klarat på träningstest ett par gånger (-500m). Kanske det ska vara 53 min?
Quote from Funbeat user on 26 September 2014, 19:46HOW THEY TRAINED : GELINDO BORDIN BEFORE WINNING OG IN SEOUL 1988
http://www.letsrun.com/forum/flat_read.php?board=1&thread=225265
Skulle tippa på att han var i åtminstone 2:08 form då.
Lite kul att som Anders säger, normera mot sin egen nivå, men då sk
HOW THEY TRAINED : GELINDO BORDIN BEFORE WINNING OG IN SEOUL 1988
http://www.letsrun.com/forum/flat_read.php?board=1&thread=225265
Skulle tippa på att han var i åtminstone 2:08 form då.
Lite kul att som Anders säger, normera mot sin egen nivå, men då sk
Quote from Funbeat user on 27 September 2014, 17:29Tack Stefan.
Tack Stefan.
Quote from Funbeat user on 27 September 2014, 21:02Jag vet inte, men för mig är träningen endast träning...sedan kan prestera mer ändå på tävling. Tävling är något helt annat. Man maxar på ett annat sätt då.
Men jag kan nämna två tider:
Midnattsloppet i augusti, 10 km, på 56.01
Stockholm halvmarathon i
Jag vet inte, men för mig är träningen endast träning...sedan kan prestera mer ändå på tävling. Tävling är något helt annat. Man maxar på ett annat sätt då.
Men jag kan nämna två tider:
Midnattsloppet i augusti, 10 km, på 56.01
Stockholm halvmarathon i