Quote from Guest on 8 April 2015, 08:24Hej, jag är hyfsat ny här och har bara läst andras inlägg tidigare och låtit mig inspireras. Började springa för 1.5 år sen efter en lång tids stillasittande (typ 12 år!). Är nu 38 men rörde en del på mig innan "istiden".
I somras började jag springa li
Hej, jag är hyfsat ny här och har bara läst andras inlägg tidigare och låtit mig inspireras. Började springa för 1.5 år sen efter en lång tids stillasittande (typ 12 år!). Är nu 38 men rörde en del på mig innan "istiden".
I somras började jag springa li
Quote from Funbeat user on 8 April 2015, 08:34Kul! Vissa människor svarar bra på träning och får snabbt effekt. Skulle säga att
1. Ja. Du tappar lite i prestanda allteftersom glykogennivåerna sjunker och de allra flesta har nytta av lite vätska med elektrolyt och lätt tillgänglig energi på maxpresta
Kul! Vissa människor svarar bra på träning och får snabbt effekt. Skulle säga att
1. Ja. Du tappar lite i prestanda allteftersom glykogennivåerna sjunker och de allra flesta har nytta av lite vätska med elektrolyt och lätt tillgänglig energi på maxpresta
Quote from Funbeat user on 8 April 2015, 09:59Tack för kloka svar! 🙂
Jag har själv misstänkliggjort min tid. Jag har tidigare som mest uppmätt 70 m diff på 12.5 km jämfört med funbeat. Denna sträcka (som går ungefär samma väg) såg fin ut på gps:en efteråt så jag tänkte att det borde vara som mest 1
Tack för kloka svar! 🙂
Jag har själv misstänkliggjort min tid. Jag har tidigare som mest uppmätt 70 m diff på 12.5 km jämfört med funbeat. Denna sträcka (som går ungefär samma väg) såg fin ut på gps:en efteråt så jag tänkte att det borde vara som mest 1
Quote from Funbeat user on 8 April 2015, 10:00"Är de också kortare än vanlig banmätning?"
Är de också LÄNGRE än vanlig banmätning? Menar jag naturligtvis
"Är de också kortare än vanlig banmätning?"
Är de också LÄNGRE än vanlig banmätning? Menar jag naturligtvis
Quote from Funbeat user on 8 April 2015, 14:59Är det rak landsväg blir det likasamma men är det mycket svängar går en korrekt banmätare den allra kortaste vägen genom kurvorna. Jag har dock aldrig fått nån stor diff när jag lagt manken till och kartmätt noga. Brukar hellre använda http://milermeter.c
Är det rak landsväg blir det likasamma men är det mycket svängar går en korrekt banmätare den allra kortaste vägen genom kurvorna. Jag har dock aldrig fått nån stor diff när jag lagt manken till och kartmätt noga. Brukar hellre använda http://milermeter.c
Quote from Funbeat user on 9 April 2015, 19:59Intressant, testade milermeter och det blev faktiskt 200 meter längre än funbeat.
Well well, det blir stockholm halvmara i höst så blir det löpfest, adrenalin (förhoppningsvis) och mätning.Tack för tips Robert och lycka till med termodynamik, VO2max och
Intressant, testade milermeter och det blev faktiskt 200 meter längre än funbeat.
Well well, det blir stockholm halvmara i höst så blir det löpfest, adrenalin (förhoppningsvis) och mätning.
Tack för tips Robert och lycka till med termodynamik, VO2max och